شناسهٔ خبر: 29412589 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

شاهسونی مطرح كرد:

تلاش برای محرومیت‌زدایی قرآنی از روستاها

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از تلاش این مؤسسه جهت محرومیت‌زدایی قرآنی از روستاها خبر داد و تأكید كرد كه این مهم سرلوحه فعالیت‌های بیت‌الاحزان قرار دارد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه محور فعالیت‌های قرآنی این مؤسسه محرومیت‌زدایی قرآنی از روستاهاست كه این مهم را همواره سرلوحه كارهای خود قرار داده‌ایم، گفت: اصلاً مركز مدیریت مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در یك روستا قرار دارد.

90 درصد فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرآنی در شهرها انجام می‌شود
وی با یادآوری اینكه شعار مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان روستامحوری در فعالیت‌های قرآنی است، افزود: قریب 90 درصد فعالیت‌های قرآنی مؤسسات قرآنی در شهرها انجام می‌شود و در این زمینه روستاها محروم مانده‌اند بنابراین ما سعی كردیم مقداری توجه به روستاها و مناطق محروم را سرلوحه كارهای خود قرار دهیم.
شاهسونی معتقد است كه در روستاها احساس می‌شود كه مردم آن نسبت به مناطق شهر كمتر مورد هجمه تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌اند لذا ما باید چنین مكان‌هایی را حفظ كنیم و برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشیم.
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور در عین حال خدمت به قرآن را شریف‌ترین و بالاترین خدمت‌ها دانست چرا كه قرآن شریف‌ترین و بالاترین‌هاست.

برپایی محفل انس با قرآن در شعبه دهك شیراز
وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری محفل انس با قرآن در شعبه روستای دهك شیراز این مؤسسه خبر داد و گفت: این محفل انس با قرآن با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی اردكانی، امام جمعه موقت شیراز و با تلاوت حافظان قرآن این شعبه برگزار شد.

گسترش فعالیت‌های قرآنی بیت‌الاحزان در مناطق روستایی شیراز
شاهسونی در پایان تأكید كرد كه ما بنا داریم تا فعالیت‌های قرآنی را در مناطق روستایی شیراز گسترش دهیم كه البته در این راه نیاز به همراهی خیران داریم.
انتهای پیام

نظر شما