شناسهٔ خبر: 29412540 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

پنج تغییر مثبت رئال مادریدِ سولاری نسبت به لوپتگی؛ زیدانی جدید در راه است؟

سید مسعود شمس قاسمی

رئال مادرید با سولاری نتایج قابل قبولی را کسب کرده است.

صاحب‌خبر -

اختصاصی طرفداری- پس از برکناری لوپتگی و جانشینی سولاری به عنوان سرمربی جدید رئال مادرید، به نظر می رسد که آرامش به این تیم بازگشته است و این تیم از بدو ورود این مربی موفق به کسب 4 پیروزی پیاپی در دیدار های اخیر شده است. با توجه به نتایج خوب و مورد انتظار هواداران، در این پست به تغییراتی مثبتی که در زمان سولاری نسبت به لوپتگی در تیم ایجاد شده است را مرور خواهیم کرد.

1- رشد خیره کننده آمار گلزنی تیم 

لوس بلانکوس در چهار دیدار اخیر خود تحت نظر سولاری به آمار جالب توجه 15 گل زده دست یافته است، که میانگینش 3.75 گل در هر بازی است و در نوع خود آماری قابل توجه محسوب می شود. سولاری در همین مدت زمان کوتاه موفق شد ضعف شدید گلزنی در زمان لوپتگی که یکی از بدترین رکوردهای تاریخ گلزنی باشگاه را ثبت کرده بود را تا حد زیادی رفع کند و در بازی های اخیر تیم بارها تنوع گلزنی از بازیکنان رئال مادرید و به خصوص مهاجمان این تیم را شاهد بودیم.

2- بالاتر رفتن استحکام خط دفاعی 

سه کلین شیت و تنها 2 گل خورده در زمین سلتاویگو، آماری بسیار رضایت بخش برای مدافعین لوس بلانکوس است. در واقع تصمیمات منطقی سولاری نقش بزرگی در استحکام خط دفاعی لوس بلانکوس در کوتاه ترین زمان ممکن را داشته است. در زمان لوپتگی شاهد بودیم که در مواقعی که کارواخال یا مارسلو به علت مصدومیت در زمین حضور نداشتند، او با استفاده از مدافعان غیر تخصصی در کناره ها صدمات زیادی را به خط دفاعی تیمش وارد می کرد. برای مثال می توان به انتخاب ناچو به عنوان فولبک راست در بازی با بارسلونا اشاره کرد که با عملکرد بد این مدافع در پست غیر تخصصی خود شب بدی برای خط دفاعی رقم خورد. اما در حال حاضر وضعیت این طور نیست. تصمیمات سولاری بسیار منطقی تر و و عقلانی تر به نظر می آید. به عنوان مثال اگر مارسلو در زمین حضور نداشته باشد او سرخیو رگیلون را به میدان می فرستد و وقتی دنی کارواخال نیست، او آلوارو ادریوزولا را به زمین می فرستد. عملکرد جالب توجه این دو مدافع کناری در بازی های اخیر باعث کمتر شدن فشار بر روی مدافعان میانی این تیم شده است. در این بین از نقش دوندگی وینگر های تیم از جمله گرت بیل و واسکز هم نمی توان گذشت که در دیدار های اخیر با دوندگی بالای خود کمک حال بزرگی به خط دفاعی تیمشان بوده اند.

3- احیا کردن بازیکنان کلیدی تیم 

از دیگر تغییرات مثبت این تیم می توان به احیای بازیکنان کلیدی تیم به ویژه تونی کروس و لوکا مودریچ اشاره کرد. بازیکنانی که در دیدار های اخیر تیم، عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه دادند و با میدان داری و پاس گل های خود سهمی قابل توجه در موفقیت های اخیر تیمشان داشته اند. کروس در بازی به ویکتوریا پلژن موفق به یک بار گلزنی و دادن 2 پاس گل شد و در نهایت به عنوان بهترین بازیکن زمین هم انتخاب شد. در بازی با سلتاویگو هم مودریچ نمایشی قابل توجه داشت و موفق به دادن یک پاس گل تماشایی هم شد و در کنار کروس نمایش قابل توجهی را از خود ارائه داد که در زمان لوپتگی، کمتر درخششی را از این زوج درخشان را در کنار هم دیده بودیم. با این حال این تغییرات مثبت فقط شامل هافبک های تیم نبوده است و می توان به عملکرد درخشان مهاجمین این تیم به خصوص بنزما هم اشاره کرد که در 4 دیدار تحت نظر سولاری موفق به زدن 4 گل شده است. 

4- اعتماد به جوانان و سرمایه های تیم 

اعتماد به جوانان و سرمایه های باشگاه در تیم سولاری از اهمیت ویژه ای بر خوردار است. وینیسیوسی که در ابتدای فصل به عنوان ستاره وارد باشگاه شده بود، تنها 12دقیقه در تیم لوپتگی فرصت بازی کردن را پیدا کرده بود. اما با روی کار آمدن سولاری اوضاع برای این جوان برزیلی به طور کامل دچار تغییر شده است. سولاری در همین مدت کم به وینیسیوس به مدت 135 دقیقه بازی داده است و وینیسیوس هم با نمایش های خوب خود پاسخ اعتماد مربی اش را به خوبی داده است. اما استفاده از وینیسیوس تنها بخشی از جوانگرایی در تیم است. طی بازی های اخیر سولاری با استفاده از اودریوزولا و رگیلون به عنوان بازیکنانی قابل اتکا در خطوط دفاعی، رونمایی از خاویر سانچز و استفاده بیشتر از سبایوس در ترکیب تیمش، نشان داد که می تواند از بازیکنان جوان تیمش به خوبی استفاده کند.

5- رقم زدن بهترین شروع تاریخ باشگاه به عنوان سرمربی جدید 

هر چه قدر که لوپتگی در کسب نتایج مورد نظر برای لوس بلانکوس ناکام بود، سولاری طی همین مدت زمان کوتاه موفق شده است که رئال مادرید را کاملا از بحران خارج کند و بهترین نتیجه از لحاظ آماری را در 116 سال اخیر را به عنوان سرمربی جدید باشگاه ثبت کند. با این حال برای قضاوت کمی زود است و لوپتگی هم در روزهای اولیه خود در باشگاه نتایج قابل قبول و بسیار خوبی را کسب کرده بود و پس از چند پیروزی پیاپی به یک باره تیمش در بحران فرو رفت و در نهایت اخراج شد. اما نکته مثبت در رابطه با سولاری این است که او حمایت کامل باشگاه را در اختیار دارد و به تازگی هم قرارداد بلند مدتی با او امضا شده است. او از جنس باشگاه است و در ابتدای راه سرمربیگری است، ولی از تغییرات مثبتی که در همین مدت زمان اندک در تیمش ایجاد کرده است نمی توان چشم پوشی کرد و البته یادمان نرود که زیدان هم با کارنامه ای کاملا معمولی تیم بحران زده بنیتز را تحویل گرفت و به یکی از پر افتخارترین دوران تاریخ این باشگاه در مدت زمان حضورش تبدیل کرد.

نظر شما