شناسهٔ خبر: 29412195 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ترامپ در باره وفاداری معاونش از مشاوران خود سوال می کند

تهران – ایرنا – روزنامه نیویورک تایمز خبر داد که رئیس جمهوری آمریکا به صورت خصوصی جویای نظر مشاوران خود در مورد میزان وفاداری معاونش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا از شماره دیروز (25 آبان)این روزنامه، پرسش های فراوان ترامپ در زمینه وفاداری مایک پنس، مشاورانش را نگران کرده است. به نوشته نیویورک تایمز، این نوع نظرخواهی های ترامپ بیشتر مشابه مواقعی است که وی از کسی آزرده شده باشد.
بیشتر مقام های کاخ سفید از پنس حمایت کرده اند اما برخی از مشاوران غیردولتی ترامپ معتقدند که معاون وی از حیز انتفاع ساقط شده است.
ترامپ هنوز مشخص نساخته که به دنبال تغییر معاون خود در رقابت های 2020 انتخابات ریاست جمهوری است یا فقط می خواهد پیش از آغاز رقابت های انتخاباتی نظر مشاورانش را بداند.
برخی از مشاوران غیردولتی به ترامپ پیشنهاد کرده اند که نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل را برای جایگزینی احتمالی مایک پنس در نظر داشته باشد.
هیلی چندی پیش خبر داد که از سال 2019 دیگر در این سمت حضور نخواهد داشت. ترامپ علاوه بر آنکه حامی هیلی است، از پنس نیز در جریان کنفرانس خبری جنجالی اخیر نیز خواست تا در رقابت های 2020 در کنار او باشد که با پاسخ مثبت معاونش مواجه شد.
نیویورک تایمز نوشت که با این حال هنوز بیانیه ای رسمی دال بر همراهی مجدد این دو در انتخابات ریاست جمهوری 2020 منتشر نشده است.
اروپام**3092**1590

نظر شما