شناسهٔ خبر: 29411338 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه راه‌مردم | لینک خبر

استقبال کم نظیر هنرمندان از آخرین روز نمایشگاه «سازخانه»

دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی شب گذشته(۲۵ آبانماه) با حضور کم نظیر پرشور هنرمندان و علاقمندان در خانه هنرمندان به نقطه پایان رسید.

صاحب‌خبر -

دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی(سازخانه) در حالی به پایان رسید که هنرمندان پیشکسوت شاخه های مختلف هنری در کنار دیگر علاقمندان حضور چشمگیر داشتند.
در این شب هنرمندانی چون حسین علیزاده(آهنگساز و نوازنده پیشکسوت تار)، داریوش پیرنیاکان(نوازنده و مدرس پیشکسوت تار)، علی اکبر شکارچی(نوازنده پیشکسوت کمانچه)، سعید ثابت(نوازنده پیشکوت سنتور)، حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی)، مجید رجبی معمار(مدیرعامل خانه هنرمندان ایران)، دکتر ناصر آقایی(استاد پیشکسوت تاتر)، داود آزاد(نوازنده وخواننده موسیقی ایرانی) و جمع زیادی از هنرمندان جوان موسیقی ایران از این نمایشگاه بازدید کردند.

سازسازان شرکت کننده در نمایشگاه که اغلب از جوانان و از شهرستان های مختلف ایران بودند در این شب حضور علیزاده، پیرنیاکان، شکارچی و … را مغتنم دانستند و درباره سازهای ساخت خود با این استادان به گفتگو پرداخته و از رهنمود های ایشان بهره بردند.

استادان بازدید کننده هم در فرصت کوتاهی که داشتند برخی تجربیات و نظرات خود را به سازندگان منتقل کردند و برخی نیز گفتگوی مفصل را به دیدار و ملاقاتی خصوص موکول کردند.

همچینین بسیاری از بازدیدکنندگان نمایشگاه از جوانانی بودند که به دلیل عدم پخش تصویر ساز از رسانه ها با سازهای موسیقی ایرانی آشنا نبودند و نمایشگاه فرصتی بود تا در این فضا  با سازها و همچنین نحوه نواختن آنها آشنا شوند.

روز گذشته پیش از آغاز ساعت بازدید، سازندگان ساز شرکت کننده در نمایشگاه در سالن ممیز خانه هنرمندان گرد هم آمدند و پس از سخنان داریوش النجری(دبیر هنری نمایشگاه) و عطا نویدی(مدیر اجرایی نمایشگاه) لوح تقدیر و گواهینامه حضور در «سازخانه» به آنان اهدا شد.

در ادامه نیز سازندگان ساز در محوطه بیرونی خانه هنرمندان عکس یادگاری دومین نمایشگاه سازخانه را ثبت کردند.

با اعلام پایان ساعت بازدید آخرین روز نمایشگاه یک گروه سازهای کوبه ای متشکل از جوانان هنرمند در محوطه داخلی خانه هنرمندان به اجرای موسیقی پرداختند که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

 

«سازخانه» (دومین نمایشگاه ساز خانه موسیقی) از ۲۱ تا ۲۵ آبانماه ۱۳۹۷ در گالری های ممیز، میرمیران، پاییز و زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

نظر شما