شناسهٔ خبر: 29410111 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اهدای عضو بانوی نهاوندی جان چند بیمار را نجات داد

R41405/P1361/S6,75/CT1

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند گفت: بانوی ۶۱ ساله نهاوندی با اهدای اعضای بدنش جان چند بیمار را نجات داد.

صاحب‌خبر -

مومنعلی دارابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند، اظهار داشت: خانواده یک بیمار مرگ مغزی در شهرستان نهاوند با رضایت خود اعضای وی را به بیماران نیازمند اهدا کردند.

وی تصریح کرد: خانم طاهره ابوالفتحی بیمار 61 ساله ساکن روستای میلاب که با نشانه‌های سکته مغزی و سطح هوشیاری پایین به بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند مراجعه کرده بود، اقدامات اولیه درمانی برای احیای این بیمار انجام و در بخش «آی‌سی‌یو» بستری شد.

دارابی افزود: با قطعی شدن مرگ مغزی این بیمار، کارشناس رابط اهداء عضو بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان پس از صحبت با خانواده وی رضایت خود را برای اهداء اعضای وی اعلام و شب گذشته به بیمارستان سینای تهران اعزام شد.

وی عنوان کرد: اعضای اهداء شده مرحومه شامل کبد و تمام نسوج قابل پیوند این بیمار به بانک اهدای اعضا منتقل شده و به بیماران نیازمند پیوند داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان نهاوند ضمن تسلیت و تشکر از خانواده ابوالفتحی و تقدیر از اقدام ایثارگرانه و انسان دوستانه آنان، بیان کرد: غم از دست دادن عزیزان بسیار سخت و جان‌کاه است اما اهدای اعضا به بیماران نیازمند معامله معنوی با خداوند متعال است و این‌گونه اقدامات از ایثار و فداکاری مکتب اهل‌بیت علیه‌السلام و آموزه‌های دینی سرچشمه می‌گیرد.

دارابی با بیان این‌که بر اساس فرموده خداوند در قرآن کریم نجات و جان بخشیدن یک انسان در واقع جان بخشیدن به تمامی انسان‌ها است، گفت: با اهدای اعضای فرد متوفی به بیماران نیازمند، نامش در اذهان جامعه به نیکی ماندگار خواهد ماند.

وی تصریح کرد: هر بیمار مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار را از مرگ حتمی نجات دهد که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود تا بسیاری از بیماران نیازمند به اهدای عضو را نجات دهند.

دارابی افزود: این اهدای عضو سیزدهمین مورد اهدای عضو در شهرستان نهاوند است که فرهنگ‌سازی خوبی در این زمینه انجام شده است و در یکی از روستاهای شهرستان که اهدای عضو داشتند، تقریباً همه مردم روستا کارت اهدای عضو را تکمیل کردند که اقدامی بسیار شایسته و خداپسندانه است.

وی تاکید کرد: مراحل اهدای عضو به این صورت است که پس از تشخیص مرگ مغزی توسط متخصصان بیمارستان‌ها و تأیید پزشک قانونی به‌عنوان نماینده قوه قضاییه و رضایت‌نامه کتبی خانواده بیمار، مقدمات کار اهدای عضو آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ن

نظر شما