شناسهٔ خبر: 29407583 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رجا | لینک خبر

تصویب قطعنامه ضدایرانی با حمایت کانادا و آمریکا

کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با موضوع حقوق‌بشر به رای گذاشت که نتوانست موافقت 98 کشور را به خود اختصاص دهد.

صاحب‌خبر -
کمیته سوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه‌ای را با موضوع حقوق‌بشر به رای گذاشت که نتوانست موافقت 98 کشور را به خود اختصاص دهد. 
 
به گزارش رجانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شبکه خبر،  در این رای‌گیری، 85 عضو رای مثبت، 30 عضو رای منفی و 68 عضو هم رای ممتنع دادند. پیش‌‌‌‌‌‌‌‌نویس این قطعنامه را کانادا با همراهی آمریکا ارائه کرد. سفیر ایران در سازمان ملل گفت: جمع کردن رای از بانیان قطعنامه با توسل به فشار و ارعاب نسبت به دیگر کشورها توهین به حقوق بشر است. اسحاق آل‌حبیب افزود: بزرگ‌ترین دشمنان حقوق‌بشر و دموکراسی کسانی هستند که از آن به عنوان ابزار سیاست خارجی خود علیه ملت‌ها و دولت‌‌‌هایی استفاده می‌کنند که با منافع استکباری آنها در تضاد هستند. 
 
آل‌حبیب با اشاره به جنایات گروهک تروریستی منافقین و شهادت 17 هزار ایرانی گفت: از اعضای این فرقه تروریستی شناخته‌شده در عالی‌ترین سطوح سیاسی در واشنگتن برای فشار بر ایران پذیرایی گرم می‌شود. نماینده ایران در سازمان ملل با اشاره به تحریم‌‌های آمریکا ضد‌ایران گفت: استفاده از غذا و دارو به عنوان اسلحه علیه غیرنظامیان فقط یک نام دارد و آن جنایت علیه بشریت است.
 
قاسمی: محکوم می‌کنیم
 
بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به تصویب قطعنامه وضعیت حقوق‌بشر ایران در نشست کمیته سوم اجلاس ۷۳ مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حمایت برخی دولت‌هایی که خود از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق‌بشر در کشورهای خود و دیگر کشورها هستند، ضمن محکوم کردن اقدام این گروه از کشورها اظهار داشت: این قطعنامه بدون در نظر گرفتن واقعیات موجود ایران، مبتنی بر نگرشی گزینشی، تبعیض‌آمیز، غرض‌ورزانه و با اهداف سیاسی تهیه و تصویب شده است که آن را مردود می‌دانیم.

نظر شما