شناسهٔ خبر: 29406901 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

غلامی در افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان:

وزارت علوم باید زمینه را برای رشد فضائل دینی دانشجویان فراهم کند/ تشکر ویژه وزیر علوم از حجت الاسلام محمدیان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به گسترش فعالیت‌های دینی در دانشگاه‌ها گفت: وزارت علوم باید زمینه را برای رشد و اعتلای فرهنگ دینی دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان که در دانشگاه فردوسی مشهد در حال برگزاری است، گفت: بعد از مانور فرهنگی بسیار بزرگی که در اربعین حسینی داشتیم و حضور دانشگاهیان و دانشجویان در این مانور فرهنگی بسیار پررنگ بود و حتی کسانی که با مسلمانان رابطه خوبی نداشتند اذعان کردند که این همایش بی نظیر بدون دخالت یک مجموعه دولتی و با حرکت مردمی فراهم می‌شود.

وی گفت: ما ظرفیت‌های بزرگی را به برکت اسلام و اهل بیت در کشورمان و در میان شیعیان داریم که باید قدر دانست و برای اعتلای اسلام از آن‌ها استفاده کرد.

غلامی خاطرنشان کرد: سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور که با ادامه مستمر شکل گرفته از جشنواره‌های ملی دانشگاهی است و به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر گرامی اسلام است. نام این جشنواره به نام قرآن و عترت در واقع امانتدار پیامبر گرامی اسلام است که در میان مسلمانان به جا گذاشته و شما جوانان در این زمان و مکان با برگزاری این جشنواره‌ها و تدبر در قرآن آن را پاس می‌دارید.

وی گفت: ما به عنوان پیروان اهل بیت باید بدانیم که پیامبر اسلام در توضیح دلیل بعثت آورده اند که مبعوث شدم تا مکارم اخلاقی و انسانی را به اتمام برسانم بنابراین حتما باید فعالیتی که به عنوان فعالیت دینی و شیعه انجام می‌دهیم موارد اخلاقی در آن حفظ شود.

وزیر علوم در ادامه افزود: وزارت علوم از تمام ظرفیت‌ها برای رشد فضائل دینی و اخلاقی دانشجویان استفاده می‌کند که زمینه فهم و تدبر را در دانشجویان توسعه دهد.

وی اظهار کرد: همچنین فعالیت‌هایی که به شکل کانون قرآن و عترت در دانشگاه هاست باید افزایش پیدا کند که باعث علاقه مندی دانشجویان به فعالیت‌های قرآنی شود.

وی یادآور شد: جشنواره قرآن و عترت جشنواره بزرگی است که سی و سومین دوره آن در شش بخش و سی و سه فعالیت در حال برگزاری است که نماد همگراییی در آموزش عالی کشور است.

وی در پایان با تشکر از دانشگاه فردوسی مشهد، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و شورای فعالیت‌های قرآنی گفت: این نهاد‌ها و مجموعه‌ها در برگزاری سی و سومین جشنواره قرآن و عترت تلاش‌های مستمری را انجام دادند.

وزیر علوم ادامه داد: از حجت الاسلام محمدیان تشکر می‌کنم که برگزاری این جشنواره را در این دوره به وزارت علوم سپردند که برکتی در آموزش عالی کشور باشد.

نظر شما