شناسهٔ خبر: 29406794 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

غلامی در اختتامیه سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان:

برگزاری جشنواره‌های قرآنی باید زمینه‌ساز رشد فضائل دینی در دانشگاه‌ها باشد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه قرآن و عترت باید فهم و تدبر شکل گیرد و معاونت فرهنگی وزارت علوم باید قرآن پژوهی و فعالیت‌های قرآنی را در میان دانشجویان و اساتید توسعه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی دانشگاهی خبرگزاری فارس، منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در مراسم اختتامیه سی و سومین جشنواره قرآن وعترت دانشجویان که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر (عج) و حلول ماه ربیع‌الاول گفت: به نظر بنده ماه ربیع‌الاول باید بسیار بزرگ و گسترده جشن گرفته شود و می‌تواند یکی از محورهای وحدت مسلمین قرار گیرد.

وی با اشاره به راهپیمایی بزرگ اربعین اظهار داشت: به اذعان همه دنیا این همایش مردمی بی‌نظیر جزو نوادر دنیای امروز بود که بدون دخالت و هدایت یک مجموعه دولتی به وقوع پیوست.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد:‌ خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران به برکت اسلام و اهل بیت ظرفیت‌های بزرگی دارد که باید قدر آنها را شناخت و از آنان برای عظمت اسلام استفاده کرد.

غلامی سی و سومین جشنواره قرآن و عترت دانشجو را یکی از قدیمی‌ترین  جشنواره‌های ملی دانشگاهی خواند و تصریح کرد:‌این جشنواره در واقع به دنبال قدردانی و حفظ امانت پیامبر بزرگ اسلام است.

وی اضافه کرد: همانطور که پیامبر فرمودند ثقلین و عترت را برای مردم به امانت گذاشتند و جوانان و اساتید در این زمان و مکان باید چنین امانتی را به عنوان پیروان و شیعیان اهل بیت پاس بدارند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به این حدیث پیامبر که «انی بعثت لاتمّم مکارم الاخلاق» اظهار داشت: هر کاری را که به عنوان فرد شیعی انجام می‌دهیم باید چارچوب اخلاقی آن رعایت شود و خود را در قاب اسلامی ببینیم، پیامبر عظیم‌الشان اسلام بر خلق عظیم بودند و ما نیز باید این محور را به عنوان عروة الوثقی بچسبیم و آن را به عنوان بزرگترین دستاورد دین اسلام بپذیریم.

غلامی، معاونت فرهنگی وزارت علوم را زمینه‌ساز رشد فضائل دینی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: در حوزه قرآن و عترت باید فهم و تدبر شکل گیرد و این معاونت باید قرآن پژوهی و فعالیت‌های قرآنی را در میان دانشجویان و اساتید توسعه دهد.

وی در خاتمه با اشاره به بخش‌های متنوع جشنواره قرآن و عترت،‌ گفت: این جشنواره، جشنواره بزرگی است که در 6 بخش و 33 حوزه فعالیت می‌کند و نماد همگرایی در حوزه آموزش کشور محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما