شناسهٔ خبر: 29406649 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طبق گزارشی اسرائیلی

جهاد اسلامی در غزه موشک‌هایی با توان هدف قرار دادن سامانه "گنبد آهنین" دارد

طبق گزارش یک سایت عبری زبان جنبش‌های مقاومت در نوار غزه توانمندی‌های نظامی و موشکی خود را به شکل گسترده‌ای ارتقا داده‌اند و این‌ در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از پرداختن به این موضوع خودداری می‌کند.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا، سایت اطلاعاتی عبری زبان "دبکا" در گزارشی از پیشرفت گسترده توانمندی‌های نظامی و موشکی جنبش‌های مقاومت در نوار غزه خبر داد و تاکید کرد، ارتش رژیم صهیونیستی و همه نهادهای امنیتی این رژیم عامدانه از صحبت درباره این پیشرفت‌ها خودداری می‌کنند گویی صحبت تنها درباره رزمایش تبلیغاتی این جنبش‌ها است که هیچ گونه خطری ایجاد نمی‌کنند.

طبق گزارش این سایت، موشک‌هایی که گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی، در درگیری اخیر غزه شلیک کرد، برد آنها تا ۱۱ کیلومتر می‌رسد.

دبکا به بیانیه جهاد اسلامی اشاره کرده که آورده بود این موشک‌های میانبرد اهدافی را در شهر اشغالی عسقلان هدف قرار دادند. اما این سایت هشدار داد موشک‌های یاد شده ویژه‌ هدف‌ قرار دادن آتشبارهای "گنبد آهنین" هستند و اعلامیه جنبش جهاد اسلامی درباره این موشک‌ها نادرست است. این موشک‌ها کوتاه برد و برد آنها تنها ۱۱ کیلومتر بوده و اساسا ویژه‌ هدف قرار دادن آتشبارهای سامانه دفاعی "گنبد آهنین" در شهرک‌های اطراف غزه طراحی شده‌اند.

طبق گزارش دبکا، موشک‌های یاد شده ویژه‌ منهدم کردن سامانه‌های دفاعی است و می‌تواند آتشبارهای توپخانه‌ها و مراکز تجمع نیروهای زرهی، تجهیزات جنگی، پایگاه‌های فرماندهی، کانال‌های دفاعی و خندق‌ها و سامانه گنبد آهنین را هدف قرار دهد.

همچنین می‌توان این موشک‌ها را از یک خودروی زرهی شلیک کرد که این قابلیت امکان استفاده از این موشک‌ها در مناطق  بیابانی و پر پیچ و خم را فراهم می‌کند. 

این سایت در ادامه‌ مدعی شد، این موشک‌ها ساخت داخل نبوده است و از دو سال گذشته همانند دیگر موشک‌ها وارد غزه شده و به دست نیروهای جهاد اسلامی رسیده است.

طبق این گزارش، به احتمال زیاد علت موافقت رهبران اسرائیل با آتش‌بس اخیر بدون کسب هیچ گونه دستاورد نظامی در غزه، ترس از هدف قرار گرفتن سامانه‌های دفاعی واقع در اطراف غزه با این موشک‌ها بوده است زیرا در این صورت فاجعه‌ای نظامی برای اسرائیل اتفاق می‌افتد و علاوه بر این شهرک نشین‌های جنوب اراضی اشغالی دچار ترس شدیدی می‌شوند.

انتهای پیام

نظر شما