شناسهٔ خبر: 29406228 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

الجعفری: جولان را پس می گیریم چه مسالمت آمیز وچه با جنگ

تهران-ایرنا- «بشار الجعفری» نماینده دایم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از رأی منفی آمریکا به قطعنامه ای که بر حاکمیت سوریه بر منطقه جولان اشغالی صحه می‌گذارد، تاکید کرد: جولان بخشی از خاک سوریه است و چه به طور مسالمت آمیز و چه با استفاده از قدرت نظامی آن را پس خواهیم گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رسمی سویه (سانا)، الجعفری جمعه شب در نشست کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد بعد از تصویب قطعنامه تایید حاکمیت سوریه بر جولان گفت: تصویب این قطعنامه با اکثریت قریب به اتفاق آرا پیام واضحی به اسرائیل داد مبنی بر اینکه اشغال این منطقه مردود و نقض منشور سازمان ملل و قانون بین‌المللی است.
این قطعنامه که بر حاکمیت سوریه بر منطقه جولان اشغالی صحه می‌گذارد و همه اقدامات رژیم صهیونیستی در این منطقه را باطل و بی‌اعتبار می‌داند.
با 151 رأی موافق، چهار رأی ممتنع و تنها دو رأی مخالف که متعلق به آمریکا و رژیم صهیونیستی بود، تصویب شد.
نماینده سوریه در سخنان خود به مخالفت ساکنان جولان اشغالی با سیاست‌های رژیم صهیونیستی در این منطقه از جمله برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: مردم جولان سوریه همه تلاش‌های رژیم اشغالگر اسرائیل را برای 'یهودی‌سازی' این منطقه ناکام گذاشتند که آخرین این تلاش‌ها برگزاری انتخابات شورای محلی در ماه گذشته بود.
جعفری در ادامه با اشاره به رأی مخالف امریکا به قطعنامه جولان افزود: ما از رأی مخالف آمریکا به قطعنامه جولان اشغالی غافلگیر نشدیم چرا که خود آمریکا شریک اصلی نظامی و سیاسی اسرائیل در جنگ ها و تجاوزگری هایش در منطقه است و در دهه های گذشته از هر گونه بازخواست اسرائیل در شورای امنیت به خاطر ارتکاب جنایت هایش جلوگیری کرده است.
الجعفری تصریح کرد: آمریکا با توجه به حضور نیروهایش در خاک سوریه خود یک اشغالگر محسوب می شود که از تروریست های داعش در دو منطقه التنف و شمال دیرالزور و در بسیاری از کشورهای دیگر دفاع و حمایت می کند. این کشور از طریق شرکت های نفتی در منطقه اشغالی جولان با اسرائیل در غارت سرمایه های طبیعی جولان مشارکت می کند که این اقدام با همه عرف ها و قوانین بین المللی در تضاد است.
رژیم صهیونیستی در جریان جنگ ژوئن ۱۹۶۷ بلندی‌های جولان را به اشغال خود درآورد و اخیرا تلاش می‌کند با لابی و فشارهای خود، آمریکا را مجبور کند جولان را به عنوان بخش از فلسطین اشغالی به رسمیت بشناسد.
خاورم**9366**1049

نظر شما