شناسهٔ خبر: 29406199 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مهمترین رخدادهای سمنان در هفته ای که گذشت

سمنان - ایرنا - برخورد اتوبوس با کامیون در محور سرخه - آرادان، دستگیری 79 متخلف حیات وحش، شناسایی 295 نانوایی متخلف و راه اندازی نخستین کلینیک اکوکاردیوگرافی یا قلب کودکان در شهر سمنان از جمله اخبار مهم استان سمنان در هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته ( از نوزدهم تا بیست و پنجم آبان ماه) شاهد رخدادها و اخبار مختلفی در حوزه های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دیگر حوزه ها بود که برخی از این اخبار و رویدادها در این گزارش مرور می شود.

** سیاسی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مفسدان اقتصادی زیادی در کشور داریم که برخورد قاطعانه و عادلانه با آن ها باید ادامه داشته باشد.
استاندار سمنان گفت: تداخل قوا باعث تزلزل حاکمیت و خدشه به باورهای اساسی مردم می شود.
به گزارش ایرنا، سید شهاب الدین چاوشی دوشنبه گذشته در نشست شورای اداری استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری، افزود: تداخل قوا منجر به تزلزل حاکمیت می شود و باورهای اساسی مردم را نسبت به صلابت و سلامت حکومت متزلزل می کند.

** اقتصادی
حسین شجاعی مدیر فرودگاه سمنان در گفت و گو با ایرنا گفت: پرواز زائران حرم رضوی(ع) از فرودگاه سمنان به سمت فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس پنجشنبه 24 آبان انجام شد.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت: ارزش ریالی تخلف های نانوایی های استان در هفت ماه ابتدایی سال 97 حدود 528 میلیون ریال بود.
مهدی یحیایی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 295 فقره پرونده تخلف با عنوان های کم فروشی، عرضه خارج از شبکه آرد و رعایت نکردن ساعت کاری، تشکیل شد و این پرونده ها برای بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی معرفی شده است.
عباس رستمی مدیرکل استاندارد استان سمنان چهارشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: سالانه 450 آسانسور در این استان در بخش های مختلف اقتصادی و خدماتی مجوز پروانه استاندارد می گیرد.
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: صنعتگران با اعمال رویکردهای مدیریتی جدید در شرایط جنگ اقتصادی از دولت توقع کمک برای رفع گره های بخش تولید نداشته باشند.
سید محمد رضا مرتضوی روز پنجشنبه در سی و یکمین اجلاس سراسری خانه صنعت و معدن کشور در سالن همایش های اتاق بازرگانی سمنان افزود: در شرایط اقتصادی جدید با خلق افکار نو از سوی صاحبان واحدهای صنعتی و تولیدی می توان به سلامت از مشکلات اقتصادی سربلند بیرون آمد.
مدیر کل دفتر آبخیزداری سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: چهار هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای عملیات مکانیکی و بیومکانیکی در سال 97 از صندوق توسعه ملی اختصاص یافت.
هوشنگ جزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوان داری استان سمنان، افزود: این میزان اعتبار برای اجرای یکهزار و 300 طرح در 642 حوزه آبخیز کشور در نظر گرفته شده است.
علینقی حیدریان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان پنجشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: 426 طرح منابع طبیعی و آبخیز داری در 14 حوزه آبخیز این استان با سطح تحت پوشش 79 هزار و 185 هکتار در سال 97 اجرا می شود.
فاطمه سعیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرخه چهارشنبه گذشته در جمع خبرنگاران گفت: عملیات تجهیز و هموار سازی اراضی کشاورزی در 10 هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان انجام شد.
فرماندار آرادان گفت: 20 میلیارد ریال برای تکمیل طرح آبرسانی و بازسازی شبکه و لوله های انتقال آب روستاهای این شهرستان تخصیص یافت.
سعید افشارنادری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آبرسانی به مجتمع آبرسانی رامه و رفع مشکل کم آبی در روستاهای رامه بالا، رامه پایین و چهار طاق از دستاوردهای ماندگار دولت تدبیر و امید در رفع چالش کم آبی در روستاهای شهرستان آرادان است.
نصرت الله مشیری مدیرکل پست استان سمنان سه شنبه گذشته در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا استان سمنان گفت: ماهانه بالغ بر یک میلیون مرسوله پستی در قالب انواع خدمات پست در این استان جابجا می شود.
محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان سه شنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: عملکرد شهرداری های سمنان، شاهرود، دامغان، گرمسار و مهدیشهر در تجهیز و استاندارد سازی کشتارگاه های دام سبک و سنگین به هیچ عنوان مطلوب نیست.
وی ادامه داد: زنجیره تولید انواع داروهای دامی در این استان با ایجاد یک واحد تولید واکسن از روسیه تکمیل می شود.
محمد طاهری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان سمنان دوشنبه گذشته در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایرنا استان سمنان گفت: 400 لیتر برثانیه معادل 50 درصد آب آشامیدنی مرکز استان سمنان از طریق منابع زیر زمینی و چاه ها تامین می شود.
حمیدرضا مداح معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان دوشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: 198 هزار تن کالا به ارزش حدود 90 میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان مهر 97 از این استان صادر شد.

** فرهنگی و اجتماعی
علی سماکوش مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان پنجشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: 265 نمایشگاه کتاب به مناسبت‌ های مختلف در شش ماه نخست امسال در کتابخانه ‌های عمومی این استان برگزار شد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: این نهاد برای ارائه خدمات با کیفیت تر به دانش آموزان استان با مشکل کمبود نیروی انسانی معلم مواجه است.
محمد دستورانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شاخص تخصیص نیروی انسانی برای آموزش و پرورش بر اساس جمعیت است که این رویکرد این نهاد را به دلیل وسعت 97 هزار کیلومتری و جمعیت 702 هزار نفری سمنان با کمبود نیروی انسانی مواجه کرده است.
فرماندار سمنان گفت: طرح شهر شاد به منظور افزایش نشاط و پویایی اجتماعی در مرکز استان سمنان به زودی تدوین می شود.
سید عباس دانایی روز شنبه در دهمین نشست مشترک کارگروه تخصصی فرهنگی اجتماعی و کمیته ارتقای نشاط اجتماعی سالن شهدا فرمانداری این شهر با اشاره به شاخص های مختلف تعریف شده برای شادی در منابع علمی و منابع دینی افزود: مسوولان برای تدوین ساز و کارهای چگونگی تحقق راهبرد « سمنان شهر شاد » تلاش کنند.
معاون توسعه مشارکت‌ های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان سمنان با بیان این که 73 میلیارد و 50 میلیون ریال زکات مستحبی در این استان جمع آوری شده است، گفت: این میزان 85 درصد کل زکات جمع آوری شده در هفت ماه نخست سال جاری را شامل شده است.
محمد قوسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از جمع آوری 85 میلیارد و 130 میلیون ریالی زکات مستحبی و واجب در استان سمنان در مدت مذکور خبر داد.

** بهداشت
احسان بینش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود پنجشبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در مراکز جامع خدمات سلامت شهرستان های شاهرود و میامی، پرونده الکترونیک برای بیش از 97 درصد از جمعیت روستایی تشکیل شده و تکمیل پرونده باقی افراد نیز در دستور کار است.
مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: 85 درصد تشخیص رخداد مثبت بودن آزمایش های هپاتیت بی، سی و ایدز در اولین بار مراجعه اهدا کنندگان تشخیص داده می شود‌.
علی اکبر پورفتح الله عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا در سفر یکروزه به استان سمنان افزود: رخداد مثبت شدن آزمایش غربالگری مانند هپاتیت و ایدز در میان 75 درصد اهدا کنندگان مستمر خون تنها 15 درصد اتفاق می افتد.
مدیر کلینیک های ویژه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: نخستین کلینیک اکوکاردیوگرافی یا قلب کودکان در این استان راه اندازی شد.
مرتضی قبادی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: هدف از افتتاح این کلینیک حمایت از مادران باردار و پرخطر و ارایه خدمات به کودکان دارای بیماری های قلبی است.
علیرضا رمضانپور رئیس درمانگاه تامین اجتماعی گرمسار یکشنبه گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از چهار هزار خدمت دندانپزشکی در نیمسال نخست 97 به مراجعه کنندگان این درمانگاه ارائه شد.

** انتظامی
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: دو سارق با 85 فقره سرقت قطعات داخل خودرو در شهرستان دامغان دستگیر شدند.
سردار روح الامین قاسمی عصر چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: محتویات و قطعات خودروها به ارزشی بالغ بر یک میلیارد ریال در پی این دستگیری کشف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: هشت آرایشگاه زنانه به دلیل فعالیت و تبلیغات نامتعارف در فضای مجازی پلمپ شد.
سرهنگ محمد فوادیان عصر یکشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به گزارش های مردمی مبنی بر فعالیت غیرمجاز این آرایشگاه ها، پلیس در فضای مجازی بررسی های لازم را انجام داد و مشخص شد تعدادی از آرایشگاه های زنانه به تبلیغات غیرقانونی و غیرمجاز در شبکه های اجتماعی دست می زنند.
فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود گفت: 26 هزار لیتر نفت سفید قاچاق از یک دستگاه نفتکش در شاهرود کشف شد.
سرهنگ سید مجتبی اشرفی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این محموله قاچاق به ارزش حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال توسط مأموران مبارزه با کالای قاچاق پلیس آگاهی شهرستان شاهرود کشف شد.

** حوادث
رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: تصادف اتوبوس و یک دستگاه وانت پیکان در محور شاهرود - میامی کشته نداشت و فقط یک نفر مصدوم شد.
سرهنگ تقی کبیری پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: در این تصادف تنها یکی از 25 سرنشین اتوبوس مجروح شد.
تصادف اتوبوس و کامیون در محور سرخه - آرادان و مصدومیت چهار نفر از دیگر حوادث اتفاق افتاده در هفته گذشته بود.

**محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: 79 متخلف عرصه های حیات وحش استان در 6 ماه نخست 97 به مراجع قضایی تحویل شدند.
عباسعلی دامنگیر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در نیمسال نخست امسال 24 پرونده در رابطه با شکار چارپایان غیرمجاز مانند قوچ، میش، کل و بز و هشت پرونده در رابطه با صید پرندگان غیرمجاز مانند کبک، تیهو و کبوتر در استان سمنان تشکیل شد.

**علمی
رئیس انجمن نجوم و ستاره شناسی استان سمنان گفت: ثبت تپه های مریخی دامغان در ناسا به عنوان پارک گردشگری فضایی ظرفیتی ملی برای رونق گردشگری علمی به سود کشور است.
محمود خوشنویسان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت تپه های مریخی دامغان در ناسا به عنوان یکی از مهمترین مناطق شبیه تپه های کره مریخ بر روی زمین یکی از مهم ترین دستاوردهای ملی است.
7342/7408

نظر شما