شناسهٔ خبر: 29405527 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عصبانیت پسر کوچک ملک سلمان از گزارش واشنگتن‌پست درباره قتل خاشقجی

«خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا و پسر کوچک ملک سلمان به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست درباره قتل جمال خاشقجی واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

واکنش پسر کوچک ملک سلمان به گزارش واشنگتن پست درباره قتل خاشقجیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از النشره، «خالد بن سلمان» سفیر عربستان در آمریکا و برادر کوچک محمد بن سلمان ولیعهد سعودی، در واکنش به گزارش روزنامه واشنگتن‌پست مبنی بر اینکه وی پیش از قتل جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی، از او خواسته به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کند، واکنش نشان داد و خواستار ارائه مدرک شد.

واشنگتن‌پست بامداد امروز -شنبه- در گزارشی به نقل از منابع آگاه نوشت سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) پس از بررسی اسناد مختلف، با اطمینان بالا به این جمع‌بندی رسیده که محمد بن‌سلمان شخصا دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

این منابع به واشنگتن‌پست گفته‌اند برخلاف روایتی که حکومت عربستان سعودی مطرح کرده، جمع‌بندی سازمان سیا این است که محمد بن سلمان نقش اصلی را در قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی داشته است.

طبق گزارش واشنگتن‌پست، یکی از مدارکی که سیا در تحقیقات خود به آن استناد کرده، تماس تلفنی خالد بن سلمان با جمال خاشقچی است. منابع آگاه به این روزنامه گفته‌اند خالد بن سلمان در این تماس تلفنی که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا آن را شنود کرده‌اند، از خاشقچی خواسته است که برای دریافت مدارک مورد نیاز خود برای ازدواج به کنسولگری عربستان در استانبول برود و در ادامه به او اطمینان داده است که آسیبی در آنجا به او نخواهد رسید.

با این حال، خالد بن سلمان در صفحه توییتر خود ضمن رد اظهارات منتسب به خود در گزارش واشنگتن‌پست از مقامات آمریکایی خواسته است اگر اطلاعاتی درباره این ادعا دارند آن را ارائه دهند. وی در این پیام توییتری مدعی شده که هرگز از خاشقجی نخواسته که برای دریافت مدارک موردنیاز خود برای ازدواج به کنسولگری عربستان در استانبول مراجعه کند.

پسر کوچک ملک سلمان همچنین ادعا کرده که هرگز با خاشقجی تماس تلفنی برقرار نکرده و آخرین ارتباط آنها با یکدیگر از طریق پیامک و مربوط به 26 اکتبر 2017 (یعنی حدودا یکسال قبل از کشته شدن خاشقجی) بوده است.

خالد بن سلمان در حالی ادعای تماس تلفنی خود با خاشقجی را رد کرده که بلافاصله پس از انتشار خبر ناپدید شدن و قتل احتمالی این روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، آمریکا را به مقصد ریاض ترک کرد و هنوز به این کشور بازنگشته است.

طبق برخی گمانه‌زنی‌ها عربستان قرار است سفیر دیگری را به جای او به واشنتگن اعزام کند.

انتهای پیام/

واکنش خالد بن سلمان به گزارش روزنامه‌ واشنگتن پست درباره جزئیات قتل خاشقجی

نظر شما