شناسهٔ خبر: 29405026 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سازمان ملل انجام شد

تصویب ۸ قطعنامه علیه اسرائیل/آمریکا برای اولین بار قطعنامه‌ اشغال جولان توسط اسرائیل را وتو کرد

مجمع عمومی سازمان ملل هشت قطعنامه علیه اسرائیل تصویب کرد که یکی از این قطعنامه‌ها درباره لزوم عقب‌نشینی اسرائیل از جولان سوریه است. برای اولین بار آمریکا علیه قطعنامه سالیانه صادره از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت اشغالگری اسرائیل علیه بلندی‌های جولان رای داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد، یکی از هشت قطعنامه‌ای که مجمع عمومی سازمان ملل علیه اسرائیل تصویب کرده درباره جولان اشغالی است و بر لزوم عقب‌نشینی اسرائیل از این منطقه تاکید دارد. پیش‌نویس این قطعنامه مورد تایید ۱۵۱ کشور قرار گرفت اما آمریکا و اسرائیل علیه آن رای دادند. ۱۴ کشور نیز به این قطعنامه رای ممتنع دادند.

این رای مخالف آمریکا مغایر موضع‌گیری سابق این کشور است که همواره رای ممتنع به این مساله می‌داد.

۱۵۱ کشور قطعنامه غیرالزام‌آور کمیته وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل را تایید کردند.

نیکی هیلی، نماینده واشنگتن در سازمان ملل گفته است، این قطعنامه بی‌فایده و کاملا بر ضد اسرائیل است.

وی اعتراض آمریکا به این قطعنامه را با ادعای نقش نظامی ایران در سوریه توجیه کرد.

هفت قطعنامه دیگری که سازمان ملل تصویب کرده درباره مساله فلسطین است. قطعنامه اول در خصوص ارائه کمک بین‌المللی به فلسطینی‌هاست که مورد تایید ۱۶۱ کشور قرار گرفت. قطعنامه دوم درباره آوارگان فلسطینی و حقوق قانونی آنهاست که مورد تایید ۱۵۵ کشور قرار گرفت.

قطعنامه سوم درباره نقش اهمیت آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) است که ۱۵۸ کشور به آن رای مثبت دادند. قطعنامه چهارم درباره املاک و دارایی‌های مردم فلسطین است که ۱۵۵ کشور رای موافق به آن دادند. قطعنامه پنجم نیز درباره غیرقانونی بودن شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی فلسطین است که ۱۵۳ کشور با آن موافقت کردند.

قطعنامه ششم درباره اقدامات متجاوزانه اسرائیل و پیامدهای آن بر حقوق بشر فلسطینی‌هاست که مورد تایید ۱۵۳ کشور قرار گرفت. قطعنامه هفتم درباره لزوم حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین است که ۱۵۴ کشور رای مثبت به آن دادند.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما