شناسهٔ خبر: 29403279 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درودگر: عزمی برای پرداخت حق‌پخش وجود ندارد/ دو مرحله به باشگاه‌ها پرداختی داشتیم

مدیر بخش بازاریابی سازمان لیگ می‌گوید برای وصول حق پخش با صداوسیما مذاکره داشتند اما هیچ عظمی برای پرداخت این پول وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

صادق درودگر در گفت‌وگو با ایسنا درباره سپرده شدن تولید محتوای لیگ برتر به شرکت تیراژه فیلم اظهار کرد: تولید محتوای لیگ برتر در همان قراردادی که برای تبلیغات محیطی امضا شد به شرکت مورد نظر واگذار شده است. تمام پخش‌های اینترنتی و هایلایت بازی‌ها در اختیار این شرکت است.

او در پاسخ به این سوال که آیا حق پخش لیگ برتر هم به شرکت تیراژه فیلم واگذار شده است، توضیح داد: حق پخش به این شرکت واگذار نشده است. ما در حال مذاکره و پیگیری از سوی صداوسیما هستیم اما متاسفانه تا این لحظه به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌ایم. به طور کلی هیچ عظمی برای پرداخت و دریافت حق پخش وجود ندارد. مبلغ حق پخش با کارشناسی اعضای هیات علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تهران تعیین شده است،‌ بیشتر از ۴۰۰ میلیارد تومان است.

مدیر بازاریابی سازمان لیگ درباره سازوکار سپردن تولید محتوا به سایت‌ها و برنامه‌های ورزشی مانند برنامه "90"، گفت: سایت‌ها باید با اخذ مجوز از این شرکت اقدام به انتشار هایلایت‌ بازی‌ها کنند. البته آن‌ها با سازمان لیگ قرارداد امضا می‌کنند. همه برنامه‌ها و سایت‌های ورزشی اگر تابع قانون و مقررات هستند و اگر به فوتبال احترام می‌گذارند شامل این موضوع می‌شوند. خود رسانه‌ها می‌توانند از محل حق انتشار محتوا که به آن‌ها داده می‌شود، درآمدزایی کنند. سایت‌ها و برنامه‌ها برای گرفتن حق انتشار تولید محتوا باید با بخش بازاریابی سازمان لیگ و شرکت تیراژه فیلم مذاکره کنند و سپس با سازمان لیگ قرارداد امضا کنند.

درودگر در ادامه درباره آخرین وضعیت فعالیت‌ شرکت تیراژه فیلم در بخش تبلیغات محیطی اظهار کرد: طبق قرادادی که با این شرکت امضا شده، آن‌ها موظفند تا بالای ۸۵ میلیارد تومان از محل تبلیغات محیطی درآمدزایی کنند. در حال حاضر در بخش تبلیغات محیطی بالای ۸۵ میلیارد تومان قرارداد ارسال شده و بیش از دو سوم آن نهایی شده است و مشکلی از این بابت وجود ندارد. همچنین تاکنون دو مرتبه البته اندک به باشگاه‌های طلبکار از منابع تبلیغات محیطی پرداختی داشتیم و ماه بعد هم سومین مرحله از پرداخت صورت می‌گیرد. عزم سازمان لیگ‌ برای حمایت از باشگاه‌های جدی است و با هر سر رسید چک‌های دریافتی و تسویه با شرکت کارگزار، اداره دارایی و بیمه تامین اجتماعی به آنها پرداخت خواهیم داشت.

او در پایان درباره آخرین وضعیت پرونده تبلیغات محیطی فصل گذشته لیگ برتر که در اختیار شرکت امین سیمای کیش بود، توضیح داد: داوری که ما معرفی کردیم، شرکت امین سیما موافقت نکرد و داوری هم که آن‌ها معرفی کردند، ما قبول نکردیم. در حال حاضر ما به کانون کارشناسان نامه زده‌ایم تا آن‌ها داور معرفی کنند البته برخی موانع مربوط به سنوات گذشته مانع پیگیری بود که با تلاش آقایان بهاروند، کشوری و قنبرزاده مرتفع گردید.

انتهای پیام

نظر شما