شناسهٔ خبر: 29403159 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تمام داوری‌ها نیاز به حضور یک منتقد سینما دارد

ایمان امیدواری برگزیده یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران حضور منتقدان را در تمام داوری‌های جشنواره‌های سینمایی کشور ضروری دانست.

صاحب‌خبر -

تمام داوری‌ها نیاز به حضور یک منتقد سینما داردایمان امیدواری که در یازدهمین دوره جشن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین چهره پردازی برای فیلم سینمایی خفگی شد، در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت: به دست آوردن جایزه انجمن منتقدان برایم بسیار بزرگ، مهم است.

وی گفت: در جشن منتقدان، مسابقه‌ای در کار نیست و محدودیت‌های انتخابی مثل جشنواره فیلم فجر و سایر جشنواره‌ها در آن وجود ندارد و کار‌های هنرمندان در کنار همه همکاران، توسط حرفه ای‌ترین مخاطب‌های سینما صادقانه بدون ممیزی قضاوت می‌شود.

ایمان امیدواری آرای منتقدان را برای اهالی سینما مهم دانست و دلیل آن را تاثیر سلیقه و نظر شخصی تک تک منتقدان عنوان کرد که لزوما گروهی و صنفی نیست، بلکه ناشی از یک نگاه تخصصی است.

وی با اشاره به این که در معیار‌های انتخاب یک اثر، نظر مخاطبان، نگاه تخصصی به اثر و سلیقه شخصی منتقد اهمیت دارد، درباره جایگاه منتقدان گفت: برای من به عنوان چهره پرداز، منتقدان مهمترین و اثرگذار‌ترین جایگاه را دارند و برایم نگاه و نظر منتقد بسیار اهمیت دارد، چون هیچ غرض و تنگ نظری در نگاه آن‌ها وجود ندارد و به این دلیل پیشنهادم این است که حداقل یک منتقد در تمام داوری‌های جشنواره‌های سینمایی کشور حضور داشته باشد.

انتهای پیام/

چرا حضور منتقد در داوری‌های جشنواره‌های سینمایی ضروری است؟

نظر شما