شناسهٔ خبر: 29403152 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

همتی: برگشت ارز ناشی از صادرات سرعت خواهد گرفت/ برای امسال حداقل ۴۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود+ عکس

رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد: تمهیداتی اتخاذ شده است که با اجرای آن، برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد، که برای امسال حداقل ۴۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود، سرعت خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش الف، عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی در صفحه خود در اینستاگرام نوشت: صادرات، پیش نیاز رشدپایدار ومهمترین عامل ورود ارز به کشور وگسترش اشتغال وافزایش درآمد آحاداقتصادی است. طبیعی است به خاطر تحریم های ناجوانمردانه، بازگشت ارز ناشی ازآن به چرخه اقتصاد، مشکلات وپیچیدگی هایی داشته باشد.

بانک مرکزی با لحاظ تمام شرایط کشور وقوانین ومقررات، همراهی لازم رادراین زمینه خواهد داشت. تعهد برای آوردن ارز به چرخه اقتصاد می‌تواند درقالب ترکیبی ازروش های مختلف عرضه ارز به سامانه نیما یاعرضه به صورت حواله و اسکناس به صرافی ها یا واردات ثبت سفارش شده، برای خود ودیگران باشد.

بدیهی است راهکاری غیر از آنچه اشاره شد عملاً نوعی خروج سرمایه از کشور تلقی می‌گردد که در تقابل با اهداف رشد و توسعه اقتصادی کشور است. در مشورت با فعالین بخش خصوصی، تمهیداتی در مورد نحوه عمل گروه‌های مختلف صادرکنندگان اتخاذ شده است که با اجرای آن، برگشت ارز ناشی از صادرات به چرخه اقتصاد، که برای امسال حداقل ۴۷ میلیارد دلار برآورد می‌شود،سرعت خواهد گرفت.

انتظار از صادرکنندگان نیز همچون گذشته، همکاری با دولت و بانک مرکزی است و باید به خاطر داشت که عملکرد همه ما و ازجمله صادرکنندگان درشرایط خطیر کشور توسط مردم به قضاوت گذاشته خواهد شد.

 

نظر شما