شناسهٔ خبر: 29402757 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

اخبار کوتاه

صاحب‌خبر -

تاج در فدراسیون فوتبال ماندنی شد

رییس کمیته ملی المپیک گفت: در پی جلسات فشرده ای که با وزیر ورزش و جوانان و ریاست فدراسیون فوتبال داشتیم مقرر شد تا آقای تاج به خدمت خود در فدراسیون فوتبال ادامه دهد.
به گزارش ایسنا و به نقل از کمیته ملی المپیک،  سید رضا صالحی امیری در گفت و گو با سایت کمیته ملی المپیک با تقدیر از فعالیت‌های فدراسیون فوتبال و موفقیت‌های ارزشمند آن گفت: فوتبال در شرایط حساس کنونی نیاز به ارامش دارد و نتایج و عملکرد نشان می‌دهد عملکرد فوتبال در سال‌های اخیر درخشان و افتخارآمیز بوده است.
رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر ارزیابی مثبت وزیر ورزش و جوانان از عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: در آستانه جام ملتهای آسیا هستیم و همه باید تمامی توان و ظرفیت خود را برای موفقیت تیم ملی در کنار هم قرار دهیم.
صالحی امیری با اشاره به قانون ماده ۶۰ خدمات مدیریت کشور گفت: بر اساس این  قانون آقای تاج می‌تواند خود را از حالت بازنشستگی به اشتغال مجدد با رعایت قانون برگرداند.
رییس کمیته ملی المپیک افزود: انصافا آقای تاج بارها اعلام کرد در مسیر قانون قرار دارد و خود را ملزم به اجرای آن می‌داند.
صالحی امیری گفت: خوشبختانه شرایطی مهیا شده است که بتوانیم از ظرفیت و توانمندی ایشان در چارچوب قوانین و مقررات کشور استفاده کنیم و امیدوارم روال قانونی اعاده به خدمت ایشان انجام شود.

ایرانمنش جای کیوانی را گرفت

حمیده ایرانمنش به جای فاطمه کیوانی به عنوان مربی تیم ملی پینگ پنگ بانوان بزرگسال انتخاب شد.
به گزارش ایسنا، فدراسیون تنیس روی میز اعلام کرد که حمیده ایرانمنش با ابلاغ مهرداد علی قارداشی، ریاست این فدراسیون مربی تیم ‌ملی تنیس روی میز بزرگسالان شد.
تیم ملی تنیس روی میز بانوان ایران بیش از 10 روز است که زیر نظر ایرانمنش برای حضور در مسابقات فنلاند در اردو به سر می‌برد.
پیش از این روابط عمومی این فدراسیون به ایسنا گفته بود ایرانمنش تنها برای مسابقات فنلاند هدایت تیم را برعهده دارد در حالی که اکنون با حکم قارداشی این مربی به جای کیوانی هدایت تیم را در کلیه مسابقات بر عهده دارد.

در راه جام ملت‌های آسیا، بازی خوبی را شاهد بودیم
وزیر ورزش و جوانان معتقد است تیم ملی فوتبال ایران در مسیر جام ملت‌های آسیا دیدار تدارکاتی خوبی انجام داد.
به گزارش ایسنا، درحالی تیم ملی فوتبال ایران در دیدار تدارکاتی برابر ترینیدادوتوباگو به میدان رفته بود در نهایت توانست با گل کریم انصاری‌فرد به برتری برسد.
مسعود سلطانی‌فر که برای تماشای بازی به ورزشگاه آزادی رفته بود، پس از پایان این دیدار در اظهار نظری کوتاه گفت: بازی خوبی در راه آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت‌ها را شاهد بودیم.

نوشاد فعلا لژیونر نمی‌شود

دارنده مدال برنز تنیس روی میز بازی‌های آسیایی با پیوستن به تیم پتروشیمی بندرامام امسال هم در لیگ برتر ایران بازی می‌کند.
به گزارش ایسنا، نوشاد عالمیان ملی پوش تنیس روی میز ایران که در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ صاحب مدال برنز شد، تصمیم گرفت همانند برادرش نیما عالمیان که در لیگ فرانسه حضور دارد، لژیونر شود اما هنوز تیمی پیدا نشده که نوشاد را در اختیار بگیرد از این رو نوشاد از هفته آینده در لیگ برتر تنیس روی میز ایران بازی خواهد کرد.
محمود نظری دبیرفدراسیون در این مورد به ایسنا گفت: نوشاد زمانی تصمیم گرفت که در لیگ‌های اروپایی حضور داشته باشد که تیم‌ها نفرات خود را تکمیل کرده بودند با این حال از طریق ارتباطی که داشتیم صحبت کردیم در نیم فصل لیگ آلمان اگر تیمی متقاضی بود به ما اطلاع دهند. هم اکنون نوشاد با انگیزه تمرینات خود را دنبال می‌کند و برای حضور در لیگ برتر آماده می‌شود و قرارداد خوبی با تیم پتروشیمی بندرامام بسته است. همچنین تا پایان سال در یکی، دو تور جهانی هم شرکت می‌کند.
او ادامه داد: لیگ برتر از هفته آینده با حضور احتمالا ۱۰ تیم آغاز می‌شود که در این دوره لیگ را به طور متمرکز برگزار می‌کنیم. نوشاد عالمیان و افشین نوروزی در تیم پتروشیمی هستند و امین احمدیان هم احتمالا چند بازی برای این تیم انجام دهد.تیم ترکیه هم قرار است در لیگ مردان ایران حضور داشته باشد و در مقابل، تیم ملی بانوان ما هم در مرحله پلی آف لیگ بانوان ترکیه بازی خواهد کرد.
نظری از برگزاری کمپ تمرینی مشترک بین بازیکنانمان و دو کشور در ایران دیگر خبرداد و گفت: نفراتی که حاصل استعدادیابی ما در سال ۹۶ هستند به همراه تیم نونهالان پسر قطر و آذربایجان و نونهالان دختر آذربایجان کمپ تمرینی خواهند داشت که این کمپ در اواخر آذرماه برگزار می‌شود.

فناوری VAR به جام ملت‌ها هم رسید

کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد فناوری VAR از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا اجرایی خواهد شد.
به گزارش ایسنا، در حالی‌که کمتر از دو ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا زمان باقی است، کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کرد فناوری VAR که در جام جهانی روسیه برای اولین بار مورد استفاده قرار گرفت، از مرحله یک چهارم نهایی این دوره از رقابت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.
تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا با تیم‌های یمن، عراق و ویتنام همگروه شده است.

 راموس اردوی تیم ملی اسپانیا را ترک کرد

مدافع اسپانیایی به علت آسیب دیدگی مجبور شد اردوی تیم ملی کشورش را ترک کند. به گزارش ایسنا و به نقل از آس، سرخیو راموس پس از دیدار تیم ملی فوتبال اسپانیا و کرواسی که با پیروزی سه بر دو نایب قهرمان جهان پایان یافت با مشکل جسمانی رو به رو شد. مدافع اسپانیایی با لوییس انریکه (سرمربی تیم ملی اسپانیا) صحبت کرد و به مادرید بازگشت. او به همین دلیل در دیدار دوستانه یک‌شنبه شب لاروخا مقابل بوسنی حضور نخواهد داشت.
بازیکن رئال مادرید در حالی به اردوی تیم ملی ملحق شد که قصد داشت جایگاه لاروخا را در صدرجدول لیگ ملت‌ها تثبیت کند اما اکنون برای بهبودی به مادرید بازگشته است.
با آسیب دیدگی راموس فهرست مدافعان مصدوم رئال مادرید تکمیل شد. خسوس وایخو و رافائل واران که پیش از این آسیب دیده بودند به تمرینات بازگشتند. هم‌چنین دنی کارواخال و مارسلو پس از چند هفته دوری از میادین دوباره به گروه ملحق شدند. آن‌ها آمادگی ۱۰۰ درصد ندارند اما سانتیاگو سولاری (سرمربی رئال مادرید) می‌تواند از آن‌ها در نخستین بازی تیمش پس از فیفا دی بهره ببرد.
سفیدپوشان برای مدت زمان زیادی ناچو را در اختیار نخواهند داشت. مدافع اسپانیایی در جام جهانی باشگاه‌ها هم حضور نخواهد داشت. رگولیون بهترین جایگزین برای این بازیکن از نظر سرمربی است. البته او هم به دلیل مشکلات جسمانی ۱۶ روز از میادین دور خواهد بود.

روسیه میزبان والیبال قهرمانی جهان ۲۰۲۲ شد


روسیه به عنوان میزبان رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در سال ۲۰۲۲ انتخاب شد.
به گزارش ایسنا و به نقل از فدراسیون والیبال، نشست سالانه فدراسیون جهانی والیبال FIVB هم اکنون در حال برگزاری است و پس از مراسم ابتدایی این نشست گزارشات و تصمیمات اتخاد شده ارائه شد. در یکی از مهمترین بخش‌های این نشست میزبانان رقابت‌های جهانی نیز معرفی شدند که بر این اساس رقابت‌های قهرمانی مردان جهان در سال ۲۰۲۲ به روسیه رسید.
در این راستا فینال لیگ ملت‌های جهان تا ۳ سال آینده در بخش مردان به آمریکا و در بخش زنان به چین داده شد. رقابت‌های قهرمانی زیر ۱۹ سال جهان در تونس و زیر ۲۱ سال در بحرین برگزار می‌شود. ضمن این که مصر و مکزیک به ترتیب میزبان رقابت‌های زیر ۱۸ سال و زیر ۲۰ سال دختران خواهند بود.
 

برچسب‌ها:

نظر شما