شناسهٔ خبر: 29402504 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

نوربخش مدیرعامل و تاج‌الدین معاون حقوقی و پارلمانی سازمان تامین اجتماعی درسانحه تصادف جان باختند

شوک در تامین اجتماعی

«نوربخش عاشق مستضعفین و عاشق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بود.» این را اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، درباره مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی می‌گوید.

صاحب‌خبر -

«نوربخش عاشق مستضعفین و عاشق بیمه‌شدگان تامین اجتماعی بود.» این را اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس‌جمهور، درباره مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی می‌گوید. سازمانی که نوربخش، از سال 92 مدیرعامل آن شد و از همان سال، با اختلافات جدی درباره انتقال بیمه‌ها به وزارت بهداشت، اجرای طرح تحول سلامت، حق بیمه درمان و... با وزیر بهداشت رو به رو شد.

ساعت 15:30 دقیقه روز پنجشنبه، درحالی که وزیر کار و تیم همراه، از کلنگ‌زنی پلی کلینیک شبانه روزی درمان تامین اجتماعی علی آباد کتول در استان گلستان بازمی‌گشتند، نوربخش پیشنهاد بازدید از پروژه‌ای دیگر را می‌دهد. ساعت 16، دور زدن در بریدگی شصت‎کلا در جاده گرگان – کردکوی، حادثه‌ای تلخ را رقم می‌زند. با برخورد تریلی نفتکش به تویوتا لندکروز حامل نوربخش و عبد الرحمن تاج الدین، معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تامین اجتماعی، این دو نفر به‌شدت آسیب دیدند.

خلیل حنیف مدیرکل استان‌های وزارت کار، تعاون و راه اجتماعی که راننده خودرو بود نیز مصدوم شد اما در حالی که دو ساعت پس از انتقال نوربخش و تاج‌الدین به بیمارستان تامین اجتماعی، آنها جانشان را بر اثر شدت جراحات از دست دادند، گزارش‌ها حاکی از این است که وضعیت جسمانی حنیف رو به بهبود است.

در این خودرو دو نفر دیگر نیز بودند که به صورت سرپایی درمان شدند. انتقال نوربخش به اتاق عمل و شوک و احیای قلبی تاج‌الدین برای زنده نگه داشتن آنها بی‌اثر بود.

تصادف در جایی رخ داده بود که دو سال قبل، عباس آخوندی، وزیر وقت راه، به استاندار درباره اصلاح جاده‌اش تاکید کرده بود. بریدگی و دوربرگردان خطرناکی که اصلاح نشد و نبی هزارجریبی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در اعتراض به این کوتاهی، در مراسمی که برای گرامیداشت کشته‌شدگان این حادثه برگزار شد، به جای حضور در جایگاه مسوولان، از بین مردم مراسم را دنبال کرد.

اما از زمان وقوع این حادثه شایعاتی منتشر شد. رییس کل‌دادگستری استان گلستان درباره مطلب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اعتراف راننده نفتکش به عمدی بودن سانحه رانندگی منجر به فوت مدیرعامل تأمین اجتماعی گفت: این مساله شدیداً تکذیب می‌شود و سانحه روز پنجشنبه، یک تصادف اتفاقی بوده است.

  دوربرگردانی که مورد تایید پلیس نبود

سردار تقی مهری، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور نیز با اشاره به بازداشت راننده تریلی نفتکش گفت: وقتی صحنه حادثه را کارشناسان بررسی می‌کنند، مطالعات دقیقی انجام می‌شود و در نهایت اعلام خواهند کرد که چه کسی مقصر بوده است که این موضوع قطعا پس از اقدامات توسط کارشناسان اعلام خواهد شد، اما در تصادفاتی که منجر به فوت و جرح می‌شود، تا زمانی که شرایط مشخص نشده است، قطعا برابر قانون و دستور مقامات ذی ربط اقدام خواهد شد که بازداشت راننده کامیون نیز در همین راستا بوده است.

او افزود: در سطح استان گلستان نیز اقداماتی برای رفع نقاط حادثه خیز صورت گرفته است، اما کافی نبوده است. در سطح این استان تقاطع‌های همسطحی در جاده وجود دارد که همین دور برگردان‌ها و تقاطع‌های همسطح بسیار پر خطر هستند. بیش از 80 نقطه از سطح این استان به عنوان نقاط حادثه خیز هستند که باید اصلاح هندسی بر روی آنها صورت بگیرد. قطعا پلیس دور برگردان‌ها به این شکل را مورد تایید قرار نمی‌دهد. نظر ما این است که این موارد باید به رو گذر یا زیر گذر تبدیل شوند. باید تقاطع‌های غیر همسطح ایجاد کنیم، در غیر این صورت باید همچنان منتظر حوادث تلخ اینچنینی باشیم.

 برگزاری مراسم تشییع پیکر دکتر نوربخش و تاج‌الدین

مراسم تشییع پیکر دکتر سید تقی نوربخش مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی و عبدالرحمن

تاج الدین معاون حقوقی پارلمانی سازمان که روز گذشته در یک سانحه رانندگی در استان گلستان درگذشتند، صبح دیروز در سالن اصلی بیمارستان میلاد تهران برگزار شد. پیش از آن و هنگام انتقال پیکر جانباختگان حادثه به تهران، علی ربیعی، وزیر سابق کار به دوستی‌اش با نوربخش و تاج‌الدین اشاره کرد و گفت: مدتی پیش با آقای نوربخش برای مراسم کلنگ‌زنی همین پروژه به گلستان رفته بودیم اما دکتر نوربخش گفتند زمین پروژه مشکلی دارد و باید به تعویق بیندازیم و قسمت این بود که امروز دکتر نوربخش به آنجا برود و این اتفاق بیفتد. شاید آنها نباید در بستر از دنیا می‌رفتند، بلکه باید حین خدمت و به شکلی شهادت‌گونه از دنیا بروند.

اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور در این مراسم در سخنانی گفت: «انالله و انا الیه راجعون، شهادت امام عسکری(ع) و درگذشت دو مدیر ارزشمند جمهوری اسلامی ایران را تسلیت می‌گویم.

او افزود: برادر عزیز و خدمتگزار دکتر نوربخش که عمر پرخیر و برکت خود را به عنوان پزشک متعهد مردم‌دوست و خدمتگزار صرف کرد و تا آخرین لحظه حیات در خدمت اقشار محروم بودو عاشق مستضعفین و افراد تحت پوشش تامین اجتماعی بود و یک لحظه از خدمت کوتاهی نکرد و آخر هم درهمین مسیر جان خود را ازدست داد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه مرحوم

تاج‌الدین نیز از نیروهای خدوم و نماینده دو دوره مردم اصفهان در مجلس و فردی دلسوز و زجر کشیده بودو خانواده‌ای شریف داشت، گفت: «او هم در راه خدمت به محرومین جان خود را از دست داد. این ضایعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب، رییس‌جمهور، خانواده تامین اجتماعی، جامعه کارگران، و خانواده‌های شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.»

در این مراسم جمعی از شخصیت‌ها و مسوولان لشگری و کشوری از جمله اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی، علی ربیعی وزیر سابق رفاه، ایرج فاضل رییس سازمان نظام پزشکی، آذری جهرمی وزیر ارتباطات، مقیمی استاندار تهران، علی اصغر پیوندی رییس جمعیت

هلال‌احمر، ابوالفضل رضوی، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست‌جمهوری، صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک، حسینعلی امیری، معاون رییس‌جمهور، موهبتی مدیرعامل سازمان بیمه سلامت، سیف، رییس سابق بانک مرکزی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، رییس سازمان غذا و دارو، مسعود نیلی، مصطفی کواکبیان، نماینده مجلس شورای اسلامی، عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، جلودارزاده و بادامچی نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس، رحمت‌الله حافظی رییس اسبق تامین اجتماعی، دبیر کل و معاون جوانان هلال احمر حضور دارند.

پیکر مرحوم دکتر نوربخش در شاه عبدالعظیم و پیکر مرحوم تاج‌الدین به زادگاهش اصفهان منتقل و به خاک سپرده می‌شوند. پیش از این مراسم نیز صبح دیروز مراسم ادای احترام و بدرقه پیکر دکتر نوربخش و دکتر تاج الدین با حضور وزیر کار از مقابل بیمارستان حکیم جرجانی در گرگان برگزار شد. بیشتر مقامات کشور از جمله رییس قوه قضاییه، رییس مجلس شورای اسلامی، معاون اول رییس‌جمهوری و... برای فوت مدیرعامل و معاون سازمان تامین اجتماعی پیام تسلیت صادر کردند.

ویکی‌پدیای علی نوربخش قبل از اینکه خبر قطعی فوت او در خبرگزاری‌ها منتشر شود، به روز شد و از مرگ او خبر داد: «پزشک ایرانی متولد 1339 بود که از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۷ مدیریت عامل سازمان تامین اجتماعی را بر عهده داشت. او پیشتر عضو هیات مدیره و قائم مقام مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بین سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰، قائم مقام رییس کل سازمان نظام پزشکی بین سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بود. وی همچنین در شهریور ۱۳۹۲ طی حکمی از سوی علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این سمت منصوب شد. مرگ: 24 آبان 1397 استان گلستان. گرگان. به علت سانحه تصادف.»

 

 

نظر شما