شناسهٔ خبر: 29402400 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روایت شنیدنی "عشرت کردستانی" از دیدار مدا‌ل‌آوران پاراآسیایی با مقام معظم رهبری

R7860/P4001/S6,67/CT2

پرچم‌دار بانوی چادری کاروان ایران از خاطره شیرین دیدار مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی با مقام معظم رهبری می‌گوید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، مدال‌آوران و قهرمانان کاروان ورزشی جمهوری اسلامی ایران در بازی‌های پاراآسیایی اندونزی با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

در این دیدار مقام معظم رهبری اعتمادبه‌نفس ورزشکارانِ جانباز و معلول به‌ویژه بانوان ورزشکار را در دفاع از ارزش‌های دینی و ملی خود، اقدامی بسیار برجسته و ستودنی خواندند و گفتند: پرچمداری کاروان ورزشی ایران به‌وسیله یک بانوی دارای حجاب چادر و یا اقامه نماز جماعت و حضور در نماز جمعه، به‌معنای ایستادن یک‌تنه در مقابل تهاجم بی‌بندوباری و ولنگاری روزافزون دنیا و کم نیاوردن در مقابل این هجوم است.

به این بهانه به سراغ عشرت کردستانی، پرچمدار کاروان ایران در مسابقات پارالمپیک ریو 2016 رفتیم. این بانوی ورزشکار جانباز کرمانی برای حمل پرچم کاروان ایران در مسابقات معلولین که به نام "شهدای منا" نامگذاری شده بود از لباس احرام استفاده کرد. گفت‌وگوی شنیدنی تسنیم با این ورزشکار طلایی کرمان را در زیر می‌خوانید.

تسنیم: از احساس خود در دیدار با مقام معظم رهبری بگویید؟

کردستانی: توفیق و سعادتی بود که محضر مقام معظم رهبری رسیدیم و از فرمایشات ایشان مستفیض شدیم. البته من سال‌ها پیش و در دوران نوجوانی با کاروان‌های بسیج یک بار دیگر این افتخار را داشتم که محضر آقا را از نزدیک تجربه کنم اما آن دیدار جمع شلوغی بود و دیدار روز گذشته جوی صمیمی و دوستداشتنی داشت و بسیار با آن متفاوت بود.

دیدار روز گذشته بسیار لذت بخش بود و زمانی که می‌دیدم حضرت آقا با تمام مشغله‌ای که نسبت به اوضاع کنونی کشور داشتند باز هم تمام مسابقات و برنامه‌های ورزشی ما را پیگیری می‌کردند بسیار غرورآفرین و عزتبخش بود.

زمانی که نورانیت، شکوه، معصومیت، بزرگی و عظمت مقام معظم رهبری را می‌دیدم بسیار به خودم می‌بالیدم و اینکه در این شرایط سخت ایشان یک تنه در برابر همه دشمنان داخلی و خارجی ایستاده‌اند خداوند را سپاسگذار بوده و شاکر بودم که در کشوری زندگی می‌کنم که سایه ولایت و عشق رهبری در آن حاکمفرما است و این نعمت بزرگ در این سرزمین چیز کمی نیست.

تسنیم: تاثیر فرمایشات رهبری در شما و دیگر ورزشکارن چگونه بود؟

کردستانی: فرمایشات حضرت آقا در دل و روح ورزشکاران نشسته بود، تاثیر زیادی بر آنها داشت و انگیزه دوباره‌ای به آنها داده و ایمان، تلاش، خودباوری و اعتماد به نفس ورزشکاران را بالا برده بود و شارژ روحی بسیار خوبی بود که تمرینات خود برای پارالمپیک با انگیزه‌ای چند برابر شروع کنند.

تسنیم: از احساس خود در لحظه‌ای خود را مخاطب فرمایشات رهبری دیدید بگویید؟

کردستانی: حضرت آقا در فرمایشات خود به ورزشکارانی که روی سکو از اعتقاد و عقاید خود تبلیغ کرده و حین کسب مدال سجده شکر به جای آورده و دعا می‌کنند اشاره کرده و این را رمز موفقیت ورزشکاران ما دانستند.

زمانی که مقام معظم رهبری از پوشش اسلامی بانوان ما گفتند و فرمودند زمانی که پرچمداری کاروان ورزشی ایران را یک بانو با حجاب اسلامی انجام می‌دهد یک تبلیغ کامل برای فرهنگ غنی اسلامی است و در شرایطی که تمام دنیا بر علیه حجاب تبلیغات گسترده‌ای را آغاز کرده و این هجمه وسیع و تهاجم فرهنگی در این حوزه وجود دارد و هیچ کس از این آسیب‌ها مصون نیست، حضور با حجاب کامل اسلامی، ایستادگی در برابر تهاجم فرهنگی و ولنگاری را عبادت دانستند در آن لحظه برای این افتخاری که نصیب من شده بود خدا را شکر کردم و زمانی که خود را مخاطب سخنان رهبری دیدم این قدر حظ و لذت معنوی نصیب من شد که گمان نمی‌کنم تا پایان عمر آن را فراموش کنم البته زمانی که حضرت آقا فرمدوند تشکر می‌کنم از بانوانی که با حجاب اسلامی به این مسابقات رفتند و عقایدشان برای آنها مهم بود هم احساس شرمندگی و خجالت داشتم و هم غرور و افتخار.

تسنیم: از سخنان خود با مقام معظم رهبری بگویید؟

کردستانی: پس از سخنان حضرت آقا در درد و دلی و سخنان که با ایشان داشتم پس از معرفی خود و اینکه تنها بانوی جانباز ورزشکار پاراالمپیک کشور و پرچمدار کاروان ورزشی"شهدای منا" در مسابقات پارالمپیک ریو هستم به ایشان گفتم که توانستم پس از 12 سال عضویت در تیم والیبال نشسته بانوان ایران ظرف یکسال و با وجود وقت کم و رقبای سخت در رشته پرتاب وزنه در مسابقات پاراآسیایی حاضر شده و به مدال طلای این رشته دست پیدا کنم.

به حضرت آقا گفتم که ما ورزشکاران جانباز و معلول هیچ چیزی کم نداریم و هر آنچه که نیاز داریم را از شهدا یاد گرفتیم. جنگندگی، ایستادگی، مقاومت، سرسختی و صبوری را که شهدا در جبهه‌ها داشتند را از آنها یاد گرفتیم و در میادین ورزشی به کار بستیم و هر آنچه را در بعد روحی و روانی در ورزش به آن نیاز داریم را از شهدا گرفته و با توسل به اهل‌بیت(ع) هیچ غیرممکنی برای ما وجود ندارد.

البته دیدار روز گذشته با حضرت آقا یک یادگاری خوب برای من به همراه داشت زمانی که به ایشان گفتم تحمل تمرینات سخت و فشره در مدت کم همه به واسطه تحقق آرزوی پدر و مادرم بود و تصور این لحظه و تحقق آرزوی آنها به من انرژی و قدرت ماورایی می‌داد و تحمل فشار و سختی تمرین زیاد را برایم مقدور می‌کرد و آرزوی آنها این بود که من بتوانم موفق به کسب مدالی خوشرنگ شده و با هم خدمت شما رسیده و آن را به شما تقدیم کنیم آقا در جمله پایانی خود به من فرمودند "سلام مرا به پدر و مادرت برسان".

انتهای پیام/ح

نظر شما