شناسهٔ خبر: 29401871 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله حسینی همدانی گفت:

رسانه های دشمن از بازنشر سخنان ضد منافع ملی ابراز خرسندی می کنند؛ منافع ملی حیثیتی است

نماینده ولی فقیه در استان البرز نسبت به ابراز خرسندی رسانه های دشمن از بازنشر سخنان ضد منافع ملی هشدار داد وگفت: منافع ملی حیثیتی است و نباید به‌آسانی از کنار آن‌ها گذشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از البرز به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان البرز و امام‌جمعه کرج،« آیت‌الله حسینی همدانی» ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه بیست و پنجم آبان ماه در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) بابیان اینکه وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا می‌کند نظام اقتصادی ایران برای دور زدن تحریم‌ها پول‌شویی می‌کند، بیان داشت: وزارت خزانه‌داری آمریکا با این ادعا به نهادهای مالی دنیا هشدار می‌دهد که با قطع روابط تجاری و اعمال فشار؛ ایران تمامی مسیرهای مالی خود را افشا کند تا آمریکا بتواند هوشمندانه‌تر علیه نظام اقتصادی ما عمل کند.

نماینده ولی فقیه در البرز در ادامه با اشاره به اظهارات وزیر خارجه مبنی بر پول‌شویی گسترده در ایران افزود: متأسفانه وزیر امور خارجه ما بدون مدرک و دلیل کشور را متهم به پول‌شویی می‌کند و مسیر دشمنان را تکمیل و به ادعای دشمن سند رسمی می‌دهد.

امام‌جمعه کرج بااشاره به ابراز خرسندی رسانه های دشمن از بازنشر سخنان ضد منافع ملی  تأکید کرد: منافع ملی حیثیتی است و نباید به‌آسانی از کنار آن‌ها گذشت.

آیت‌الله حسینی همدانی با اشاره اظهارات پیشین ظریف مبنی بر اینکه «آمریکا می‌تواند با یک بمب سیستم دفاعی ما را نابود کند» خاطرنشان ساخت: اگر هنگامی‌که وزیر امور خارجه با این سخنان به تهدید نظامی دشمن کمک کرد، با وی برخورد و سوال می­شد امروز اینگونه امنیت ملی را به تاراج نمی­دادند.

وی بابیان اینکه این‌گونه سخنان باعث تضعیف نظام اسلامی است، عنوان کرد: وجود کسانی که در مصدر کار باشند و نسبت به کار درستی که باید انجام بدهند معترض باشند سبب تضعیف نظام می‌شود که مجلس باید محکم ورود پیدا کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز ضمن انتقاد از برخی نمایندگان مجلس عنوان کرد: بعضی از نماینده‌ها در پاسخ به عدم موضع‌گیری نسبت به مسائل مهمی چون اف. ای.تی.اف و لوایح ملحق به او می‌گویند مسئله اصلی کشور این نیست، اگر اقتصاد و جنگ اقتصادی مسئله اصلی نیست؛ بیکاری، معیشت، رکود و امثال‌ذلک مشکل نیست پس چه چیزی الآن در کشور مشکل هست؟

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه اظهارات وزیر امور خارجه قابل‌چشم‌پوشی نیست، بیان داشت: قابل‌قبول نیست که یکی از اعضای هیئت دولت حرفی را بزند و نظام را در مقابل دشمنان تضعیف کند؛ خود دشمنان ما نتوانستند سندی برای ما درست کنند که اگر داشتند تا به الآن بر ملأ می‌کردند و جنجال راه می‌انداختند و برای ما گرفتاری درست می‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: چرا در این موقعیت حساسی که کشور در آن قرارگرفته و تمام گرگ‌های عالم برای نابودی ما دندان‌تیز کردند به‌نظام تهمت می‌زنید؟ چرا دشمن شادمان می‌کنید؟ مگر جمهوری اسلامی به این سادگی به دست آمد؟ پاسخ شهدا و امام شهدا را چگونه می‌خواهید بدید؟ چرا دولت خودتان را ناکارآمد نشان می‌دهید؟ آمریکا و اسرائیل ما را متهم می‌کنند و شما تائید می‌کنید.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز محاکمه و اعدام مفسدان اقتصادی را نشان‌دهنده عزم و تصمیم دستگاه قضایی دانست و افزود: مبارزه جدی و برخورد محکم با زالوصفتان فاسدی که امنیت اقتصادی جامعه را به خطر انداختند جای تقدیر و تشکر دارد.

آیت‌الله حسینی همدانی بابیان اینکه این نحوه‌ی عمل، اعتماد به دستگاه قضا را بیشتر می‌کند، خاطرنشان ساخت: آنچه مورد توقع مردم است این است که قوه قضائیه با سرعت بیشتری پرونده مرتبطان با این مفسدان که بعضاً در سیستم بانکی و اجرائی کشور هستند را بدون مصلحت‌اندیشی و قاطعانه رسیدگی کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از سربازان گمنام امام عصر استان به خاطر اقدامات به‌موقع و مؤثری که در جریان منافقین و سلطنت‌طلب‌ها داشتند، تصریح کرد: سربازان گمنام امام عصر نسبت به تخلفات بعضی از ادارات استان ورود خوبی داشتند که همگی مورد تائید و تأکید است وهم چنین از دستگیری‌هایی که نسبت به مفسدین اقتصادی و افرادی که سوءاستفاده‌هایی داشتند و در کرج و استان فعال بودند انجام دادند تشکر می‌کنیم و خدا قوت می‌گوییم.

خطیب نماز جمعه کرج بابیان اینکه عده‌ای در فضای مجازی تلاش می‌کنند که القاء کنند مسئله دستگیری‌ها، مسائل شخصی بوده و به‌زودی آزاد می‌شوند ، گفت: از دستگاه‌های مربوطه می‌خواهیم که با این مسائل قاطعانه برخورد کنند و اگر تعللی صورت گیرد ناچاریم با مردم جهت تنویر افکار عمومی در میان بگذاریم.

آیت‌الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۹ آبان و آغاز هفته بسیج، اظهار داشت: امام (ره) بسیج را برای آن زمان خاص تشکیل ندادند و بسیج را برای آینده جهان اسلام و تمدن اسلامی در نظر داشتند.

وی در ادامه تصریح کرد: چهل سال است که بسیج در تمام صحنه‏ های دفاعی، اجتماعی، سازندگی، امنیتی، امدادی و… حاضر بوده و در هر حوزه‏ ای که نظام به حضور مردم نیاز داشته با تمام قدرت حضور مؤثر داشته است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان البرز بابیان اینکه بسیج نماد اراده ملی و کمک‌کننده به توسعه اقتدار و قدرت دفاعی کشور است، خاطرنشان ساخت: آن قدرتی که این سال‌ها نقشه‌های شوم دشمنان قسم‌خورده نظام  و در رأس آن‌ها شیطان بزرگ را شکست داده، بسیج و تفکر بسیجی بوده است.

آیت‌الله حسینی همدانی افزود: تفکر محکم بسیجی باعث شد تا روش‌های دشمن برای مقابله با نظام اسلامی تغییر کند و به دنبال مذاکره، یارگیری، نفوذ، شکستن اراده‌های انقلابی، تحریف افکار امام و استحاله انقلاب باشند.

وی بابیان اینکه قسمت اعظم مشکلات کشور ناشی از فاصله گرفتن از روحیه انقلابی، جهادی و فرهنگ بسیجی است، تأکید کرد: آنجا که تفکر بسیجی اجازه ورود داشت همچون علوم هسته‌ای، نانوتکنولوژی، سلول‌های بنیادین و صنعت موشکی گسترش پیدا کرد اما درجایی که اجازه ورود نداشت مثل محیط‌زیست، ریز گرد ، آلودگی هوا ، ماشین‌سازی و امثال‌ذلک درجا زدیم.

رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی  عنوان کرد: آنچه امروز برای کشور مضر است، سم مهلک عافیت‌طلبی است که نقطه مقابل آن فرهنگ بسیجی است و باید احیا شو؛  به همه دشمنان نظام اسلامی اعلام می‌کنیم تا تفکر بسیجی در این کشور زنده است این نظام و انقلاب زنده است.

آیت‌الله حسینی همدانی مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را وحدت دانست و تصریح کرد: امروز کشورهای استعماری و بعضی حاکمان وابسته کشورهای اسلامی، برای ریشه‌کن کردن وحدت و حفظ منافع اربابانشان و گسترش سلطه گری آن‌ها اختلاف‌افکنی می‌کنند.

وی بابیان اینکه فرماندهی حرکت‌های ضد وحدت جهان اسلام، مستقیم و غیرمستقیم به دست آمریکا و اسرائیل است، عنوان کرد: استکبار به‌انحاءمختلف سعی می‌کند وحدت جهان اسلام شکل نگیرد.

امام‌جمعه کرج افزود: استکبار گاهی از حکومت‌های وابسته مثل عربستان سعودی استفاده می‌کند که برای از بین بردن وحدت بین مسلمین جنگ راه بی اندازد و خون مسلمانان را بریزند که یمن و سوریه و عراق بهترین شاهد آن است؛ و هم تلاش می‌کند که ارتباط با رژیم غاصب صهیونیستی را عادی‌سازی کند و هم ثروت کشورهای اسلامی را در اختیار دشمنان اسلام و مسلمین قرار دهد.

آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه افزود: استکبار گاهی هم توسط گروه هایی مثل شیعیان انگلیسی مانع تراشی می کنند و با وحدت مسلمین مخالفت می کنند.

وی بابیان اینکه وحدت به معنای دست برداشتن از عقاید خودمان نیست تأکید کرد: وحدت به این معناست که نگذاریم دشمن از اختلافات نظرى، فکرى و عقیدتى میان مسلمانان براى ضربه زدن به اصل اسلام استفاده کند.

رئیس بنیاد غدیر استان البرز در پایان خاطرنشان ساخت: وقتی وحدت اسلامی شکل بگیرد ظلم گسترده‌ای که برجهان اسلام پراکنده‌اند از بین خواهد رفت و در این راه وظیفه‌ی اولیه کشورهای اسلامی این است که در مقابل این جرثومه فساد و گرگ خون‌ریز یعنی رژیم پلید و خبیث کودک کش ید واحده باشند.

نظر شما