شناسهٔ خبر: 29401739 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دانشجویان علیه سیاست های آموزشی دولت ایتالیا تظاهرات کردند

رم - ایرنا - دانش آموزان و دانشجویان ایتالیایی امروز جمعه علیه سیاست های آموزشی دولت در 70 شهر این کشور تظاهرات کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دانش اموزان و دانشجویان با اعتراض به عملکرد آموزشی دولت ایتالیا، پرچم های احزاب ائتلافی دولت را به اتش کشیده و در شهر میلان به سوی نیروهای پلیس ضد شورش تخم مرغ و مواد آتش زا پرتاب کردند.
معترضان در این تظاهرات که در میان تدابیر شدید امنیتی در سراسر کشور برگزار شد ، اعلام کردند که 'دولت فقط وعده بهبود را می دهد درحالی که در قانون ثبات اقتصادی حتی یک یورو بیشتر نیز برای بخش آموزشی درنظر گرفته نشده است و هیچ سرمایه گذاری جدیدی نشده و برعکس از بودجه آن کاسته شده است. در مانور اقتصادی و مالی دولت نیز توجهی به مشکلات آموزشی نشده و متاسفانه منابع بیشتر برای حق تحصیل و کیفیت آموزشی و تحقیقاتی در نظر گرفته نشده است.
تظاهرکنندگان با شعارهای اعتراضی علیه دو حزب ائتلافی دولت (حزب اتحاد و جنبش 5 ستاره) خواستار افزایش بودجه و سرمایه گذاری بیشتر در بخش آموزشی شدند.
گروهی از معترضین در شهر میلان در مجاورت کنسولگری آمریکا به سوی نیروی های ضد شورش پلیس تخم مرغ و بطری های آتش زا پرتاب کردند.
در شهر پادوا، 120 دانشجو از شب گذشته در اعتراض به دولت این کشور، بطور نمادین دانشکده علوم سیاسی را به اشغال خود درآوردند.
معترضین با تاکید بر اینکه در 10 سال اخیر 8 میلیارد یورو از بودجه بخش آموزشی کسر شده است اعلام کردند که مدارس و موسسات آموزشی دولتی در ایتالیا مشکلات زیادی دارند که هنوز حل نشده و دولت ائتلافی که با شعار تغییرات بر سر کار آمد نیز توجهی به آنها نمی کند.
معترضین همچنین وعده برگزاری تظاهرات دیگری را برای فردا شنبه به مناسبت روز بین المللی دانشجو دادند.
شبک**اروپام**461**1392

نظر شما