شناسهٔ خبر: 29401709 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

تجمع اعتراضی کارگران هفت تپه خوزستان‎/ شعار کارگران: صداوسیمای میلی نمی خواهیم، این همه لشکر اومده جونش دیگه سراومده، نماینده مجلس استعفا استعفا، سرمایه دار شیاد نمی کنیم اعتماد

کارگران: وعده دروغ نمی خواهیم،حقمون رو می خواهیم.

صاحب‌خبر -

شماری از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه خوزستان برای چندمین روز متوالی در شهر شوش دست به تجمع اعتراضی زدند‌. آنها به موارد متعدد از جمله تعویق پرداخت حقوق ۳ ماهه خود معترض اند و خواستار دولتی شدن دوباره شرکت هستند. کشت و صنعت نیشکر هفت تپه خصوصی سازی شده است.

به گزارش عصرایران، ایرنا تعداد کارگران را حدود هزار تن اعلام کرده که در مراسم نمازجمعه هم حاضر شدند شعار دادند و اعتراض کردند.

ایرنا نوشت: کارگران هفت تپه که از صبح امروز مقابل فرمانداری و مصلای نماز جمعه شوش تجمع کرده بودند با آغاز آیین عبادی سیاسی نماز جمعه وارد مصلا شدند و از امام جمعه این شهر خواستار پیگیری رفع مشکلات خود شدند.

کارگران پس از پایان خطبه نخست نماز جمعه شوش با صدای بلند رسیدگی به مطالبات خود را خواستار شدند ولی در این بین بی نظمی هایی نیز دیده شد تا جاییکه به خاطر فریادهای کارگران، نماینده آنها نتوانست مطالبات کارگران را بیان کند.

امام جمعه شوش نیز بارها خواستار نشستن کارگران شد ولی عده ای از آنها توجهی نکردند و خطبه دوم نماز جمعه با حدود 10 دقیقه تاخیر آغاز شد.

شعار کارگران

برخی از کارگران نیز در این بین شعارهایی نظیر صداوسیمای میلی نمی خواهیم، این همه لشکر اومده جونش دیگه سراومده، نماینده مجلس استعفا استعفا، سرمایه دار شیاد نمی کنیم اعتماد، وعده دروغ نمی خواهیم ما حقمون رو می خواهیم، بیگی توعیش نوشه خون کارگربه جوشه، هیات من الذله و مسئولین بی لیاقت نمی خواهیم سر دادند.
امام جمعه شوش در خطبه دوم نماز جمعه از مسئولان کشور به ویژه رئیس جمهوری، هیات دولت و استاندار خوزستان خواست رفع مشکل کارگران هفت تپه را در اولویت خود قرار دهند.

حجت الاسلام سید محمد امام با اشاره به اینکه ما هم همدرد این کارگران زحمتکش و دلسوز هستیم، گفت: مشکلات شرکت نیشکر هفت تپه با تلاش مسئولان شهرستان و استان در حال رفع شدن است.

وی با بیان اینکه پرداخت حقوق کارگران حق آنها است، افزود: نماینده مجلس، فرماندار، استاندار خوزستان و اعضای شورای تامین استان تصمیماتی گرفته اند که امیدواریم هرچه سریعتر اجرایی شوند.

امام جمعه شوش با تقدیر از قوه قضایی بابت اعدام ٢ اخلالگر اقتصادی در کشور گفت: مردم با این اقدام قوه قضائیه امیدوار شدند و اگر مدیرانی که زمینه را برای مفسدان فی الارض فراهم کردند محاکمه شوند، این امیدها بیشتر می شود.

اعتصاب کارگران هفت تپه شوش به دوازدهمین روز خود رسیده است.
فرماندار شوش روز گذشته از رفع مشکل بیمه کارگران هفت تپه خبر داد و گفت: مطالبات کارگران با کمک استاندار خوزستان و نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی به صورت جدی در حال پیگیری است.

عدنان غزی افزود: حدود سه ماه حقوق کارگران پرداخت نشده است که در شهرستان اعضای شورای تامین و در استان بصورت فوق العاده پیگیر حل مشکل آنها هستیم.

کشت و صنعت هفت تپه، قدیمی ترین کارخانه تولید شکر از نیشکر در کشور است که نیم قرن از تاسیس آن می گذرد و طبق اصل 44 قانون اساسی اواخر سال 1394 از سوی سازمان خصوصی سازی از چرخه دولتی خارج و به بخش خصوصی واگذار شد.

حدود چهار هزار نفر به صورت رسمی، پیمانی، قراردادی و پیمانکاری در بخش های مختلف این شرکت بزرگ تولید شکر مشغول کار هستند.
شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در 15کیلومتری شهر شوش در شمال خوزستان واقع است.

برچسب‌ها:

نظر شما