شناسهٔ خبر: 29401703 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حمایت آمریکا از اکتشاف گاز در آبهای قبرس

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، یک مقام آمریکایی روز جمعه بر حمایت کشورش از عملیات اکتشاف گاز در آبهای قبرس تاکید کرد. این اعلام حمایت آمریکا در حالی صورت گرفت که شرکت آمریکایی اکسون موبیل و شرکت نفت قطر کارهای مربوط به عملیات حفاری در سواحل قبرس را به رغم مخالفت ترکیه شروع کرده اند.
ترکیه بارها به شرکت های نفتی درباره اکتشاف نفت و گاز در آبهای قبرس در دریای مدیترانه هشدار داده است. جمهوری قبرس دو سوم بخش جنوبی این جزیره را تحت حاکمیت خود دارد و در سال های اخیر قراردادهای اکتشاف با شرکت های نفتی بزرگ امضا کرده است.
فرانسیس فانون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن "حق قبرس را در توسعه منابع طبیعی خود به رسمیت می شناسد". وی در نیکوزیا در جمع خبرنگاران با بیان اینکه " ما انرژی را به عنوان عامل شتاب دهنده همکاری و توسعه اقتصادی می دانیم که هر کشوری در منطقه می تواند از آن برخوردار باشد " بر نقش قابل توجه قبرس در این زمینه تاکید کرد.
فانون، معاون وزیر امور خارجه آمریکا برای دفتر منابع انرژی در پایان دیدار با وزیر انرژی قبرس این اظهارات را بیان کرد.
وزیر انرژی قبرس اعلام کرد شرکت های اکسون موبیل و نفت قطر روز جمعه عملیات اکتشاف را در بلوک 10 منطقه ویژه اقتصادی در سواحل قبرس شروع کردند.

نظر شما