شناسهٔ خبر: 29401521 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

5 هزار نقطه حادثه‌خیز در کشور وجود دارد

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: با اقدامات انجام‌شده هشت هزار نقطه حادثه‌خیز کشور به پنج هزار و 300 مورد کاهش یافت.

صاحب‌خبر -



سرتیپ تقی مهری‌، طی گفت‌و‌گو با ایرنا اظهار داشت: از نقاط حادثه‌خیز موجود در کشور دوهزار نقطه درون‌شهری و سه هزار و 300 مورد برون‌شهری هستند.
وی ادامه داد: نیاز داریم که تقاطع‌های حادثه‌خیز همسطح به غیرهمسطح تغییر یابد و این مهم نیازمند بودجه و برنامه مدون است.
وی با بیان این که مجلس شورای اسلامی برای رفع مشکل نقاط حادثه‌خیز بودجه مصوب کرد، افزود: اعتبار منظور شده جوابگوی نیازها نیست و با این وضعیت نمی‌توان نقاط پرخطر را کاهش داد.
رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر این که اغلب دوربرگردان‌های موجود کشور مورد تایید پلیس نیست، تصریح کرد: اعتقاد داریم این نقاط باید روگذر و یا زیرگذر باشد و نباید منتظر حادثه‌ای باشیم تا سپس فکر علاج کنیم.
مهری همچنین با تصریح بر اینکه دوربرگردانی که به حادثه و جان باختن رئیس و معاون سازمان تامین اجتماعی منجر شد دارای اشکال جدی است، گفت: با این وجود مقصر و جزئیات این سانحه همچنان در دست بررسی است چرا که جاده، راننده و حتی وسیله نقلیه هر یک سهمی در بروز حوادث رانندگی دارند.
وی ادامه داد: از 80  دوربرگردان گلستان که مشکل داشتند هنوز 50 مورد رفع مشکل نشده که با توجه به مساحت این استان رقم بسیار بالایی است.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر قصور احتمالی پلیس راه گلستان و اینکه مسیر عبور وزیر کار و همراهان از سوی پلیس تامین نشده بود، گفت: این مسائل معمولا از قبل برنامه‌ریزی می‌شود و حتما باید بررسی شود که کیفیت این کار به چه نحوی انجام شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما