شناسهٔ خبر: 29401515 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حوادث کوتاه از کشور

صاحب‌خبر -

    
    قاچاق سوخت
زاهدان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نیمروز از کشف سوخت قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرگرد علی میر گفت: ماموران در بازرسی از دو دستگاه کامیون کشنده 48 هزار و 508 لیتر سوخت قاچاق از نوع هیدروکربن کشف کردند.
وی اضافه کرد: در این رابطه دو متهم دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.
مواد مخدربه مقصد نرسید
يزد- خبرنگار کیهان: رئیس ‌پلیس مبارزه با موادمخدر استان از کشف 105 کیلو انواع مواد افیونی در بازرسی از یک دستگاه تریلر خبر داد.
سرهنگ «محمدحسین ستوده نیا»، گفت: در راستای مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران با انجام کار اطلاعاتی متوجه شدند قاچاقچیان قصد انتقال یک محموله موادمخدر به استان البرز را دارند.وی با ‌اشاره به شناسایی و توقیف تریلی در محورهای مواصلاتی یزد، افزود: ماموران در بازرسی از این تریلی 54 کیلو تریاک، 43کیلو حشیش و 8 کیلو هروئین کشف کردند.رئیس ‌پلیس مبارزه با موادمخدر استان یزد خاطرنشان کرد: در این رابطه، 2 متهم دستگیر و به دادسرا معرفی شدند.
توقیف چوب جنگلی قاچاق
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان ساری از کشف بیش از 20 تن چوب آلات جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد.سرهنگ ناصر علی صفرپور گفت: در راستای مبارزه با قاچاق محصولات و فرآورده‌های جنگلی، ماموران بخش انتظامی فرح‌آباد در مسیر حوزه استحفاظی به دودستگاه کامیون که در حین حمل چوب بودند مشکوک شدند.وی تصریح کرد: ماموران خودروهای مورد نظر را متوقف و راننده این خودروها را دستگیر کردند.
فوت کودک در استخر
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از سقوط کودک هفت‌ساله در استخر پرورش ماهی و فوت این کودک خبرداد.
 سرهنگ «حسن ياردوستي» گفت: از طريق مرکز فوريت هاي پليسي 110 از غرق شدگی کودکی اطلاع حاصل شد که بلافاصله گشت انتظامی به محل اعزام شدند.وي گفت: در بررسی‌های بعمل آمده مشخص شد این کودک هفت ساله  در حال بازی کردن کنار استخر آبی بتونی پرورش ماهی بوده که ناگهان به داخل آن سقوط کرد.
سارق تجهیزات مخابراتی
قم- فارس: رئیس ‌پلیس آگاهی استان از دستگيري سارق حرفه اي تجهيزات مخابراتي و اعتراف وی به 9 فقره سرقت در قم خبر داد.
احمد کرمی اظهار کرد: در پی وصول پرونده سرقت تجهیزات مخابراتی به ارزش بیش از سه میلیارد ریال در استان که در هر مرحله از سرقت منجر به قطع ارتباط 1200 مشترک شده بود، موضوع در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.وی گفت: در ادامه با هماهنگی مقام قضایی استان تیم ویژه کارآگاهان پلیس آگاهی، پس از بررسی جغرافیای جرم با انجام اقدامات پلیسی و به دست آوردن دلایل و مدارک موجود، متهم را شناسایی، دستگیر و خودرو سمند وی را توقیف کردند.
رئیس ‌پلیس آگاهی استان قم افزود: طی بازرسی از خودرو نامبرده 24 عدد باطری مخابراتی، ابزار آلات مخصوص سرقت از جمله سنگ فرز، دریل و هوابرش کشف شد.
کشف دلار
مشهد- تسنیم: فرمانده انتظامی خراسان ‌رضوی از کشف مقادیری دلار به ارزش ۷۰۰ میلیون تومان در مشهد خبر داد.
سرتیپ محمد کاظم تقوی، گفت: ماموران انتظامی با حرکت و رفتار مشکوک راننده یک دستگاه خودرو پژو پارس در خیابان مطهری مواجه شدند که راننده و سرنشین این خودرو به محض مشاهده خودرو گشتی پلیس با سرعت زیاد متواری شدند.
وی افزود: ماموران انتظامی با تعقیب و‌گریز این خودرو، متهمان را در ابتدای خیابان شهید قرنی مشهد دستگیر کردند؛ در بازرسی از خودرو متهمان، مقادیری دلار کشف شد که پلیس تحقیقات خود را از این متهمان آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در ادامه پیگیری این پرونده 21 قطعه 100 دلاری کشف شد، تصریح کرد: تحقیقات پلیسی با دستورات مقام قضائی برای روشن شدن ابعاد مبهم این پرونده ادامه دارد.
مرگ بر اثر رانش زمین
اهواز-ایرنا: بخشدار مرکزی ایذه گفت: ریزش سقف یک‌ منزل مسکونی در روستای رازیانه‌دان باعث کشته شدن یک نفر شد.
مهدی احمدی اوندی افزود: تخریب یک منزل مسکونی در روستای سخت‌گذر رازیانه‌دان از توابع بخش مرکزی ایذه رخ داد که بلافاصله نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند.
وی افزود: متأسفانه علیرغم اقدامات انجام شده، یک مرد میانسال پس از بیرون آوردن از زیر آوار و انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.
احمدی تأکید کرد: به احتمال فراوان دلیل این حادثه رانش زمین بوده است و مصدوم دیگری نداشته است.
نجات از چنگال کولاک
قزوین- خبرگزاری صدا و سیما: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: ماموران این اداره چهار سرنشین خودروی گرفتار در کولاک را در دره‌های آبگرم یله گنبد استان قزوین نجات دادند.
حکمت‌الله هاشمی، افزود: تیم واکنش سریع حوزه معاونت امداد و نجات استان، چهار سرنشین یک خودروی گرفتار در دره‌های آبگرم یله گنبد را که بر اثر کولاک با مرگ دست و پنجه نرم می‌کردند، در یک عملیات ۱۰ ساعته نجات دادند.
كلاهبردار در دام
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامي استان گلستان از شناسايي و دستگيري كلاهبردار 120 ميليارد ريالي در شهرستان گرگان خبر داد.
سرتیپ «علي اكبر جاويدان « گفت: با شكايت تعدادي از شهروندان گرگاني، مبني بر اينكه فردي با وعده‌هاي دروغين مبالغ هنگفتي از آنان دريافت كرده، مراتب به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي استان قرار گرفت و پرونده‌اي در اين خصوص تشكيل شد.
اين مقام ارشد انتظامي تصريح كرد: متاسفانه 70 نفر از شهروندان به اين فرد اعتماد كرده و مبالغ زيادي را براي سرمايه‌گذاري در اختيار وي قرار دادند و متهم پس از دريافت ميلياردها تومان پول، اقدام به فرار كرد.
سردار جاويدان خاطرنشان كرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتي و تخصصي و پيگيري سرنخ‌هاي موجود در اين پرونده، سرانجام ماموران موفق به شناسايي مخفيگاه اين كلاهبردار شده و طي هماهنگي با مقام قضائي، وي را در يك عمليات ضربتي و غافلگيرانه دستگير كردند.
قاچاق سوخت
کرمان- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: پلیس قاچاقچیان سوخت را در انتقال بیش از ۴۰هزار لیتر سوخت ناکام گذاشت.
سرتیپ بنی اسدی افزود: این مقدار مواد سوختی قاچاق با تلاش ماموران انتظامی شهرستانهای بم، ریگان و قلعه گنج از ۳۷ دستگاه خودروی عبوری  بدست آمد.وی اضافه کرد: در بم با توقیف ۱۰ دستگاه خودرو ۲۰ هزار و دویست لیتر سوخت قاچاق، در ریگان با توقیف ۱۰دستگاه خودروی سبک و سنگین هشت هزار و 800 لیتر فرآورده سوختی قاچاق و در قلعه گنج با توقیف ۱۷ خودرو ۱۱ هزار لیتر گازوئیل و بنزین قاچاق  کشف شد.
تلف شدن یوزپلنگ
بیرجند- ایسنا: مدیرکل اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی گفت: یک قلاده یوزپلنگ طی تصادف جاده‌ای در خراسان شمالی تلف شد.
علی مطهری، گفت: یک قلاده یوزپلنگ ماده طی تصادف جاده‌ای در کیلومتر ۲۰ جاده سنخواست به جاجرم تلف شد.
وی افزود: این یوزپلنگ جوان با جنسیت ماده در حاشیه شمالی پارک ملی ضامن آهو و پناهگاه حیات وحش میاندشت در اثر برخورد با خودروهای عبوری توسط یکی از همیاران محیط زیست مشاهده شده که پس از تماس با اداره محیط زیست جاجرم نیروهای یگان این شهرستان به محل اعزام شدند.وی گفت: در زمان حضور نیروهای یگان، این یوزپلنگ هنوز زنده بود که در راه انتقال به مرکز استان به علت شدت جراحت تلف شد.مطهری اظهار کرد: در بررسی‌های کارشناسی اولیه علت مرگ ضربه شدید به ستون فقرات تشخیص داده شده است.
سیلاب در مناطق عشایری
اهواز ـ مهر: عشایر شهرستان رامهرمز به علت شدت باران‌های منطقه در سیلاب گرفتار شدند. باران‌های چند روز اخیر در استان خوزستان باعث جاری شدن سیلاب در برخی مناطق این استان شده است. در همین زمینه اداره کل مدیریت بحران خوزستان اعلام کرد؛ با توجه به شدت بارش در مناطق عشایر نشین رامهرمز و گرفتار شدن عشایر در سیلاب و تقاضای فرمانداری شهرستان، مدیرکل مدیریت بحران استان دستور تامین نیازهای فوری اعم از چادر، پتو، وسایل گرم‌کننده و مواد غذایی از طریق هلال احمر و امور عشایر را صادر کرد.

نظر شما