شناسهٔ خبر: 29400411 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

ميز خبر

صاحب‌خبر -

 کره جنوبي احتمالاً به‌زودي واردات نفت ايران را ازسر مي گيرد

آمارهاي گمرک کره جنوبي نشان مي‌دهد ميزان واردات نفت اين کشور از ايران در ماه اکتبر صفر بوده است، در حالي که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 1.7ميليون بشکه بود.

به گزارش تسنيم به نقل از رويترز، آمارهاي گمرک کره جنوبي نشان مي‌دهد ميزان واردات نفت اين کشور از ايران در ماه اکتبر صفر بوده است، در حالي که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 1.7ميليون بشکه بود، اين در حالي است که مجموع واردات نفت کره جنوبي در ماه گذشته ميلادي نسبت به يک سال قبل رشد قابل توجهي را نشان مي‌دهد.

بر اساس اين گزارش، پنجمين واردکننده بزرگ نفت جهان در ماه گذشته ميلادي مجموعاً 13.1 ميليون بشکه در روز نفت وارد کرد، در حالي که اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 12.4 ميليون بشکه بود.

آمارهاي نهايي در مورد ميزان واردات نفت کره جنوبي در ماه اکتبر در اواخر اين ماه از سوي شرکت ملي نفت کره جنوبي منتشر مي‌شود. کره جنوبي اخيراً از تحريم‌هاي دولت آمريکا عليه ايران معاف شده است و انتظار مي‌رود طي ماه‌هاي آتي خريد نفت از اين کشور را از سر بگيرد.

توسط گمرک بازرگان صورت گرفت؛

جلوگيري از قاچاق 2 هزار ليتر سوخت توسط کاميون‌هاي ترکيه‌اي

ماموران گمرک از خروج 2 هزار ليتر مواد سوختي به وسيله 3 دستگاه کاميون ترکيه اي جلوگيري کردند.

به گزارش گمرک ايران، ماموران گمرک بازرگان با استفاده از دستگاه ايکس ري متوجه سوخت اضافي در کانتينر کاميون حامل بار صادراتي شدند و از خروج اين کاميون ها جلوگيري کردند.

اين کاميون هاي حامل بار صادراتي به مقصد ترکيه بود که ماموران گمرک توانستند با استفاده از ايکس ري 2 هزار ليتر سوخت قاچاق را کشف و ضبط کنند.بنابراين گزارش، اخيرا ميزان کشفيات مواد سوختي در گمرکات افزايش يافته است و در هفته هاي اخير ماموران گمرک بارها از محموله هاي مختلف مواد سوختي کشف و ضبط کرده اند.

140 هزار کارت سوخت در زاهدان باطل شد

مدير شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي منطقه زاهدان مرکز سيستان و بلوچستان گفت: از ابتداي سالجاري تاکنون 140 هزار کارت سوخت در اين استان براي جلوگيري از قاچاق باطل شد.

کوروش بالادست در گفت و گو با ايرنا اظهار داشت: يکي از دلايل افزايش مصرف سوخت در سيستان و بلوچستان، ورود کارت هاي سوخت مهاجر از ساير مناطق کشور است که در راستاي پيشگيري از اين امر تاکنون بيش از 140 هزار کارت سوخت متخلف در اين استان باطل شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما