شناسهٔ خبر: 29400396 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

گسترش همکاریهای تهران و هاوانا در حوزه انرژی

«کامبیزشیخ حسنی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کوبا روز جمعه با «رائول گارسیا باریرو» وزیر انرژی و معادن جمهوری کوبا دیدار و در خصوص گسترش همکاریهای فی مابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا در حوزه انرژی گفتگو و تبادل نظر کرد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ ایران ـ سیاسی

دیپلمات ارشد کشورمان دراین دیداربا اشاره به سطح عالی روابط دوجانبه در حوزه سیاسی، اهتمام برای تسری این موضوع به عرصه اقتصادی را خاطرنشان کرد.
وی بااشاره به دیدار اخیر روسای جمهوری در حاشیه نشست سالیانه مجمع عمومی و تاکید صورت گرفته بر لزوم گسترش و ارتقا همکاریهای اقتصادی اظهار داشت: عرصه انرژی ظرفیت قابل اعتنایی برای ارتقای روابط در حوزه اقتصادی دارد. 
سفیرکشورمان با اشاره به چالش های مشترک دو کشور در مواجهه با تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کوبا، این تهدیدات را فرصتی برای تعمیق روابط کشورهای مستقل دانست. 
به گزارش ایرنا، وی همچنین ضمن تشریح توانمندیهای جمهوری اسلامی ایران در عرصه تولید و تجهیزات انتقال برق از آمادگی همکاری جمهوری اسلامی ایران با جمهوری کوبا در این زمینه خبر داد. 
وزیرانرژی و معادن کوبا باتایید صحبتهای دیپلمات ارشد کشورمان و وجود چالشهای مشابه و نیازبه همکاری دو کشور، از توانمندی های جمهوری اسلامی ایران در حوزه انرژی، تولید و تجهیزات برق ابراز آگاهی و خرسندی کرده و علاقمندی کوبا برای گسترش همکاری با جمهوری اسلامی ایران در این زمینه ها را اعلام کرد. 

نظر شما