شناسهٔ خبر: 29400345 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد کرمانشاه خبر داد

فروش بیش از ۲ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب کرمانشاه

کرمانشاه- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از فروش بیش از ۲ میلیارد تومانی نمایشگاه کتاب کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام رحیم جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد استقبال از چهاردهمین نمایشگاه کتاب کرمانشاه اظهار داشت: این نمایشگاه‌های به دلیل سراسری بود و حضور بهترین ناشران کشور طی سال‌های اخیر در کرمانشاه مورد استقبال و توجه مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ناشران نیز به خاطر همین استقبال مردم در زمان ثبت‌نام نمایشگاه کرمانشاه از آن استقبال می‌کنند، افزود: امسال هم در نمایشگاه کتاب یک رویداد فرهنگی باشکوه و با کیفیت رقم خورد و علی‌رغم نگرانی‌هایی که در خصوص تورم و زمان نمایشگاه در وسط ماه و عدم نقدینگی در دست مردم، اما استقبال مردم بسیار بیشتر از سالهای قبل بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه تصریح کرد: در بعد از ظهر آخرین روز برگزاری نمایشگاه تمام بن‌های خرید کتاب به فروش رفته بود دیگر چیزی برای اینکه در اختیار مردم بگذاریم، نداشتیم.

حجت‌الاسلام جعفری از فروش ۸۵۰ میلیون تومان بن در این نمایشگاه خبر داد و گفت: بن‌های کتاب با ۲۰ درصد تخفیف در اختیار مردم قرار گرفت و با احتساب ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف ناشرین عملا میزان تخفیف برای خرید مردم ۴۰ درصد بود.

وی بیان داشت: بر اساس فرمولی که برای فروش نمایشگاه‌های کتاب در نظر گرفته شده است فروش کل حدود ۲.۵ تا ۳ برابر بن توزیع شده است که با این حساب بیش از ۲ میلیارد تومان رد این نمایشگاه فروش کتاب داشته‌ایم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از استقبال مردم تشکر کرد و ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی جنبی خوبی نیز در این نمایشگاه برپا شد همچون تجلیل از نویسندگان و ناشرین برتر، رونمایی از کتاب، جلسات ادبی و شعر و... که در مجموع با استقبال خوب مردم روبرو شد.

نظر شما