شناسهٔ خبر: 29399771 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نفرهای برتر مسابقات بدمینتون قهرمانی پسران یزد مشخص شدند

یزد - ایرنا - مسابقات بدمینتون قهرمانی پسران استان یزد و انتخابی کشور روز جمعه با حضور 40 ورزشکار از شهرستان‌های یزد، بافق، اردکان و تفت در خانه بدمینتون اردکان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، این پیکارها زیر نظر فدراسیون در رده سنی نوجوانان برگزار شد و نفرات برتر به جشنواره استعدادهای برتر بدمینتون کشور اعزام می‌شوند.
در پایان مسابقات، یاسین طلایی، عرفان محیطی، محمد سعید قضایای زاده، محمدحسین فرج پور، امیرمهدی ذوالفعلی نژاد و علی تجملیان به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند.
مسابقات جشنواره استعدادهای برتر بدمینتون در بخش پسران از پنجم الی نهم آذرماه 1397 در شهر رنجان برگزار می‌شود.
همچنین این مسابقات در بخش دختران در همین روز با حضور 25 بدمینتون باز از یزد، بافق، اردکان و تفت در سالن شادروان جمال مسعودی اردکان برگزار شد.
در پایان این پیکارها، یگانه قریشی، مریم زارع شاهی، فاطمه هاتفی، مطهره میرحسینی، سارا باقریان و فاطمه السادات زرگرچی به ترتیب مقام‌های اول تا ششم را کسب کردند و به مسابقات جشنواره استعدادهای برتر کشور اعزام می‌شوند.
مسابقات این بخش از نهم الی 14 آذرماه 1397 در کرج برگزار می‌شود.
دبیر هیات بدمینتون استان یزد گفت: استعدادیابی ازجمله فعالیت‌های این هیات است و 500 نونهال و نوجوان دختر و پسر در 10 مدرسه مشغول فراگیری آموزش‌های لازم در این رشته هستند.
علی صبور در حاشیه این رقابت‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد مدارس ،هفت مورد در مرکز استان و بقیه در اردکان، تفت و ابرکوه فعالیت دارند.
وی بابیان اینکه مربیان در مدارس استعدادیابی در چارچوب برنامه‌های فنی و فرهنگی، آموزش‌های لازم را به افراد ارائه می‌دهند، بر گسترش فعالیت‌ها تا پایان سال 1397 در بقیه شهرستان‌ها خبر داد.
دبیر هیات بدمینتون یزد، آمار ورزشکاران این رشته را که به‌صورت تفریحی در استان فعالیت می‌کنند حدود 2 هزار نفر ذکر کرد و یادآور شد: حدود 500 نفر نیز طبق مقررات زیرپوشش بیمه ورزشی قرار دارند.
صبور، مهم‌ترین مشکل را، کمبود بودجه برای اعزام گروه ، میزبانی مسابقات و برگزاری دوره‌های آموزشی و دانش‌افزایی ذکر کرد و همکاری خیران و حامیان مالی را دراین‌ارتباط خواستار شد.
مرکز شهرستان 98 هزارنفری اردکان در 60 کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.
استان یزد با یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت 48 هیات ورزشی و 65 هزار ورزشکار زیرپوشش بیمه دارد.
7536/ 2047/

نظر شما