شناسهٔ خبر: 29399680 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۲ سرنشین قایق صیادی در آبهای دریای عمان نجات یافتند

چابهار- معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: ۲ سرنشین قایق صیادی پس از یک ساعت تلاش و انجام عملیات امدادونجات در آب های دریای عمان نجات یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی اظهار داشت: سرنشینان این قایق در یک عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار در ۲۴ ساعت گذشته در ۲۰ مایلی محدوده بندر صیادی «بریس» نجات پیدا کردند.

وی بیان کرد: شرایط جوی نامساعد و نقص فنی موتور شناور از دلایل وقوع این حادثه بوده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با اطلاع از وقوع این حادثه شناور ناجی پنج و قایق همیار ناجی به محل مورد نظر اعزام شده و پس از یک ساعت عملیات جستجو در چارچوب الگوهای استاندارد بین المللی دریایی، شناور و افراد مضطرب را نجات داده و به بندر شهید بهشتی منتقل کردند.

ابراهیمی ادامه داد: شناورهای فعال در چابهار و کنارک با توجه به شرایط متغیر جوی کنونی در این فصل، لازم است ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل از خروج از بنادر و عزیمت به سوی لنگرگاه از وضعیت جوی منطقه، از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و شماره تلفن های ۱۵۵۰و ۰۵۴۳۵۳۲۱۴۱۵ اطمینان حاصل کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سرنشینان قایق ها و یا صیادان فعال در ۹ بندر صیادی چابهار و کنارک در صورت وقوع حادثه در دریا می توانند با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار از طریق خط تلفنی ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس برقرار کنند تا سریعا عملیات جستجو و نجات دریایی فعال و شناور به محل مورد نظر اعزام شود.

نظر شما