شناسهٔ خبر: 29399481 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

سرنشینان قایق صیادی در آبهای دریای عمان نجات یافتند

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، سیدحسن ابراهیمی اظهار داشت: سرنشینان این قایق در یک عملیات جستجو و نجات دریایی با هماهنگی مرکز (MRCC) بندر چابهار در 24 ساعت گذشته در 20 مایلی محدوده بندر صیادی بریس نجات پیدا کردند.

وی بیان کرد: شرایط جوی نامساعد و نقص فنی موتور شناور از دلایل وقوع این حادثه بوده است.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: با اطلاع از وقوع این حادثه شناور ناجی پنج و قایق همیار ناجی به محل مورد نظر اعزام شده و پس از یک ساعت عملیات جستجو در چارچوب الگوهای استاندارد بین المللی دریایی، شناور و افراد مضطرب را نجات داده و به بندر شهید بهشتی منتقل کردند.

ابراهیمی ادامه داد: شناورهای فعال در چابهار و کنارک با توجه به شرایط متغیر جوی کنونی در این فصل، لازم است ضمن رعایت کلیه اصول ایمنی شناور و سرنشینان آن، قبل از خروج از بنادر و عزیمت به سوی لنگرگاه از وضعیت جوی منطقه، از طریق مرکز هماهنگی جستجو و نجات دریایی (MRCC) و شماره تلفن های 1550و 05435321415 اطمینان حاصل کنند.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: سرنشینان قایق ها و یا صیادان فعال در 9 بندر صیادی چابهار و کنارک در صورت وقوع حادثه در دریا می توانند با مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) بندر چابهار از طریق خط تلفنی 24 ساعته 1550 تماس برقرار کنند تا سریعا عملیات جستجو و نجات دریایی فعال و شناور به محل مورد نظر اعزام شود.

907 فروند لنج و هزار و 430 فروند قایق صید و صیادی با حدود 24 هزار نفر صیاد دائمی و فصلی در قالب 34 تعاونی صیادی زیر پوشش اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای دور) در 9 بندر ماهیگیری و 2 جایگاه تخلیه صید شامل بنادر تیس، کنارک، رمین، زرآباد، پزم، چابهار، بریس، گواتر، جد، تنگ و پسابندر در شهرستانهای چابهار و کنارک فعالیت دارند.

سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای دور) مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان است.

چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما