شناسهٔ خبر: 29399454 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مقاومت یک پیکره واحد است

اسامه حمدان از رهبران حماس گفت: مقاومت علیه رژیم صهيونيستي به منزله پیکر واحد بوده و این گونه خواهد تا به اذن خداوند، به هدف خود برسد و این رژیم را به طور کامل نابود کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، اسامه حمدان از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در مراسمی که این شبکه برای اعلام همبستگی با شبکه الاقصی برگزار کرد، گفت: عجیب نیست که امروز در ساختمان نخستین شبکه مقاومت ایستاده ایم؛ شبکه ای که حتی پیش از ویرانی ساختمان این شبکه در سال 2006، تجاوزگری های رژیم صهیونیستی را تجربه کرد.
حمدان گفت: همچنین عجیب نیست که میان اصحاب رسانه مقاومت در لبنان هستیم؛ ملت لبنان که در مقاومت دستاوردهایی داشته و در چارچوب مقاومت خود همواره به فلسطین و قدس توجه کرده است و با این کار پیام روشنی برای جهان ارسال کرد مبنی بر این که مقاومت یک پیکر واحد، در مناطق مختلف است. مقاومت علیه این رژیم به منزله پیکر واحد بوده و این گونه خواهد تا به اذن خداوند، به هدف خود برسد و این رژیم را به طور کامل نابود کند.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2844336" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2279026/2844336?width=340&height=240"></script></div>

وي افزود: زمانی که شبکه الاقصی راه اندازی شد، تنها رسالت آن بازتاب تصویر مقاومت با اقدامات میدانی و ملت پایدار خود در مقابله با رژیم اشغالگر بود و در این کار موفق بود و تصاویر ملت فلسطین را منتقل کرد؛ تصاویری که دشمن اخبار خود را از آن منتقل می کرد و بیش از اخبار سخنگوی نظامی ارتش رژیم اشغالگر، اخبار این شبکه را باور می کرد.
وي گفت: از این رو، دشمن وقتی متوجه شد که این شبکه قصد دارد تصاویری پخش کند که نشان می دهد قدرت نظامی این رژیم از بین رفته است، متمایل بود که این شبکه را ویران کند، به این امید که مانع از دیده شدن این تصاویر شود و اجازه ندهد ملت فلسطین پیروزی مقاومت را احساس کند. اما می گویم سطح ویرانی شبکه الاقصی آن قدر نیست که بار دیگر به فعالیت خود ادامه ندهد. مقاومت این گونه است. دشواری ها جلوی آن را نمی گیرد. با صراحت کامل می گویم عزت و کرامت، مقاومت و پیروزی بهایی دارد. گاهی بهای آن دردآور است. ساختمان ها بار دیگر ساخته می شوند؛ اما از دست دادن شهدا دشوار است. با این حال، بهای ذلت و خواری بیشتر است. اگر بهایی برای مقاومت بپردازی پیروزی را به دست خواهی آورد و از همه مهم تر، عزیز باقی می مانی.
سامی حمدان در ادامه گفت: غزه به عهد خود پایبند خواهد ماند. اگر دشمن بخواهد مقاومت را بار دیگر امتحان کند، به اذن خداوند، تصویری بهتر از آنچه روزهای قبل شاهد بودید، ارائه خواهد کرد. عزم و اراده ما شکسته نخواهد شد. حتی پیروزی ما را دچار غرور نخواهد کرد. این پیروزی به منزله بخشی از سریال پیروزی های امت است و این پیروزی ناشی از پیروزی های پیشین است.
حمدان افزود: پیروزی نهایی نتیجه تلاش ها خواهد بود و این پیروزی با نابودی رژیم صهیونیستی نه فقط در مناطق 1967 بلکه در سرتاسر فلسطین محقق خواهد شد و آوارگان و همه ملت فلسطین به وطن خود بازخواهند گذشت و درهای فلسطین برای همه آزادگان باز خواهد بود؛ کسانی که به تحقق پیروزی کمک کردند.
وي افزود: کسانی که در حال عادی سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی هستند و تصور می کنند این کار ممکن است به سود آنها باشد، به آنها می گویم این رژیم اکنون توان دفاع از خود را ندارد. این ارتش دیگر توان دفاع از این رژیم را در خاک فلسطین ندارد. ارتش تاکنون توانسته بود ما را تحت آزار قرار دهد؛ اما توان پیروزی و همچنین دفاع کامل از رژیم اشغالگر را ندارد. کسانی که دل خوش کرده اند که این رژیم یا این ارتش می تواند پشتیبان آنها در نبرد یا متحد آنها در رویارویی باشد، باید در محاسبات خود بازنگری کنند؛ زیرا رژیم صهیونیستی این کار را انجام نخواهد داد. شاید رژیم صهیونیستی از شما برای عادی سازی روابط استفاده کند یا شاید از شما برای اداره نبرد استفاده کند؛ اما مانند شیطان است که به انسان گفت کافر شو. وقتی که کافر شد، گفت من از کار تو بری هستم.
وي گفت:‌ کسانی که در حال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند، باید در راستای منافع خود و نه برای منافع ما، در مواضع خود بازنگری کنند. ما از کسانی که به فکر خود نیستند و منافع ذاتی واقعی خود را نمی شناسند، هیچ گونه حمایت، تایید، کمک و یاری گدایی نمی کنیم. منافع همه کشورهای عربی و مسلمان و همه آزادگان جهان در این است که رژیم صهیونیستی نابود شود. این طرف ها دیر یا زود بها را خواهند پرداخت.
حمدان گفت: روش ما برای کسانی که در آن شک و تردید کرده اند، واضح و روشن است. سال 1966 مسئولی از کشوری که آشکارا سازشکاری نمی کرد، گفت گمان می کنید شما و حزب الله بر کشوری که همه عرب ها را شکست داد، پیروز خواهید شد؟ در جواب گفتیم اسرائیل عرب ها را شکست نداد. تصویری ایجاد شده است که اسرائیل کشوری شکست ناپذیر است. اکنون این توهم از بین رفته است و مشخص شد این ارتش ضعیف و ترسو است.
وي افزود: از سوی دیگر، این توهم که رژیم اشغالگر باقی می ماند، هم از بین رفت. به وضوح می گویم علت اصلی استعفای اویگدور لیبرمن، اختلافات وی با بنیامین نتانیاهو و رقابت های انتخاباتی نیست، بلکه رهبران این رژیم نگرانی راهبردی درباره آینده موجودیت این رژیم را احساس می کنند، اگر چه آن را بیان نمی کنند. اما ما نگرانی آنها را لمس می کنیم و این نگرانی واقعی است و در آینده این رژیم در نقشه وجود نخواهد داشت. شاید برخی سوال می کنند به چه چیزی امیدوار هستید؟ ما به خودمان و هر مقاوم آزاده شریفی امیدوار هستیم.

نظر شما