شناسهٔ خبر: 29399212 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بانک ورزش | لینک خبر

محمد نوازی در گفت‌وگو با بانک ورزش:

چه لزومی داشت استقلال را بازنده کنند و جام را در خفا به پرسپولیس بدهند؟!

صاحب‌خبر -

بانک ورزش - پیشکسوت باشگاه استقلال درباره شرایط حضورش در ایرانجوان بوشهر، استقلال، دیدار سوپرجام و بازی دوستانه ایران با ترینیداد با خبرنگار بانک ورزش گفت‌وگو کرد.

 

محمد نوازی، در خصوص مشکلاتی که پیرامون این تیم وجود دارد به بانک ورزش گفت: متاسفانه مشکلات مالی در کنار جوانی تیم و همچنین ناداوری ها خیلی اذیتمان می کند.  به خاطر بدهی‌های قبلی، جلوی کارت ها را گرفته بودند و 8-9 بازیکن ما نمی توانستند بازی کنند. من نزدیک 2ماه است به این تیم آمده ام. طبق قول هایی که دادند و قراردادی که با بچه ها بسته‌اند، هنوز هیچ پولی پرداخت نشده است. گفته اند طی روزهای آینده همه چیز درست می شود اما فعلا که خبری نیست. این باشگاه 27 سهامدار دارد اما هیچ کس دست در جیبش نمی کند و قدمی برای این تیم بر نمی دارد. باشگاه ایران جوان به نظر من یکی از ثروتمندترین باشگاه های ایران است.


نوازی در در ادامه گفت: ایران جوان چندین ملک داخل شهر بوشهر دارد. فکر کنم هرکدام 50میلیارد، 60میلیارد،70میلیارد قیمت دارند که اگر به فروش برسند و سود بانکی آن ها را بگیرند، می توانند راحت این تیم را در لیگ برتر اداره کنند اما در حال حاضر متاسفانه کسی اقدامی نمی کند. باید مسئولین شهر، استانداری، فرمانداری، شهردار و... کمک کنند که تیم ایرانجوان سر و سامان بگیرد. اعلام شده کمک هایی قرار است از شهرداری و شورای شهر برسداما هنوز خبری نشده است. تنها یک 50میلیون بوده که پای بدهی ها رفته است. هنوز پوشاک مناسب نداریم و مشکلات مالی گریبانگیر تیم است.


نوازی در خصوص شرایط حال حاضر تیم ایرانجوان اضافه کرد: تیمداری کردن با این شرایط واقعا سخت است. آقای وزیری مدیرعامل باشگاه هم تحت فشار قرار دارد با اینحال او باید بیشتر به فکر تیم باشد چون شرایط ما روز به روز بدتر می شود. هرچقدر هم تلاش کنیم و خوب بازی کنیم، بچه های تیم روحیه لازم را ندارند. دراین چندوقته و 4-5بازی که بودم، درست است یک برد گرفتیم، 3بازی را باختیم و یک بازی مساوی شدیم اما در بازی هایی که امتیاز از دست دادیم، هم ناداوری بوده و هم بدشانسی. یعنی روی برنامه تیمی حریف گل نخوردیم. امیدوارم این روند ادامه پیدا نکند و شرایط بهتر شود. ما هرچه تلاش می کنیم برای مردم این شهر است. واقعا ایرانجوان طرفداران زیادی دارد اما کسی به فکرش نیست.
او در مورد مشکلات داوری موجود در لیگ دسته دوم، گفت: یکی از عمده ترین مشکلات ما ناداوری است. متاسفانه در لیگ2 به اوضاع داوری رسیدگی نمی شود. مسئولین کمیته داوران اصلا به فکر داوران لیگ2 و لیگ1 نیستند و نظارت خوبی نمی شود. داورن یا از ترسشان سوت می زنند یا به دلایل دیگری که خودشان می دانند.


سرمربی ایرانجوان در پاسخ به این سوال که آیا با این وضعیت، قصد ادامه همکاری دارد یا نه، گفت: فعلا هستم اما اگر شرایط تغییر نکند بعید می دانم بتوانم ادامه کار بدهم. شاید تا یکی دوهفته دیگر بتوانم تحمل کنم اما بعد از آن دیگر کشش ندارم. تیم من شکل و شمایل دارد اما وقتی روحیه کامل نداشته باشد، بی فایده است. شما هرچقدر بگویید بازیکن تلاش کند و بدود بدون روحیه، نمی تواند کارایی داشته باشد. سه چهار بازیکن ما به خاطر مسائل روحی روانی مصدوم شدند و حتی یکی از بازیکنان ما رباط پاره کرد.


پیشکسوت استقلال در ادامه و در خصوص  عملکرد ملی پوشان این تیم در بازی ایران- ترینیدادوتوباگو گفت: آن ها عملکرد خوبی داشتند. وریاغفوری کامل بازی نکرد اما در به ثمررسیدن گل ایران نقش پررنگی داشت. حسینی یک کلین شیت را در بازی های ملی خودش ثبت کرد. او دروازه بان خیلی خوبی است و اگر در شرایط روحی روانی خوبی داشته باشد، کیفیت بالایی از خودش نشان می دهد. روزبه چشمی هم 90دقیقه بازی کرد و مانند همیشه عملکرد موثری داشت.


نوازی در مورد شرایط تیم ملی اضافه کرد: در کل ما هنوز بازی زیبا از تیم ملی ندیده ایم. یعنی بازی که مدام در حمله و شرایط گلزنی باشیم. ما به بازی های تدارکاتی بیشتری نیاز داریم. بازی هایی که با تیم های بهتر انجام شوند. شما ببینید، تیم ملی قطر دو روز پیش، با تیم ملی سوئیس بازی کرد و تیم 1بر0 برنده شد اما ما متاسفانه تیم هایی را پیدا می کنیم که گفتن اسم آن ها هم سخت است! باید بازی های تدارکاتی ما شرایط بهتری داشته باشند.


او در اشاره به رفتار‌های سرمربی تیم ملی گفت: کی روش انگار اصلا در ایران نیست. او در حساس ترین بازی فوتبال ایران و حتی قاره آسیا، در ورزشگاه حضور نداشت. پس او چه زمانی می خواهد بازیکنان ایرانی را ببیند؟ عملکرد او طوری است که انگار با بازیکنان داخلی اصلا کاری ندارد و صرفا چندنفر را انتخاب می کند که سروصدای تیم ها و رسانه ها در نیاید. البته برخی از لژیونرها حقشان است که در تیم ملی بازی کنند اما بعضی از آن ها در تیم هایشان بازی نمی کنند که دعوت می شوند.

 

هافبک اسبق تیم ملی در مورد درگیری کمک‌های کی‌روش با خبرنگاران پس از بازی با ترینیداد، گفت: متاسفانه فدراسیون ما خیلی بیش از حد به کی روش بها داده است. وقتی او هرطور دوست دارد بر علیه فوتبال ایران، بازیکنان و مربیانش صحبت می کند، کمک او هم می آید اینگونه واکنش نشان می دهد. من فکر می کنم مقصر این مسائل خود فدراسیون است و این اتفاقات به خاطر اختیاراتی است که به او داده اند. وگرنه دلیلی ندارد که یک کمک مربی حالا هرکسی می خواهد باشد، اینگونه عکس العمل نشان بدهد.


ستاره سابق استقلال در مورد اهدای جام قهرمانی سوپرکاپ به پرسپولیس، گفت: اگر قرار است به تیمی جام بدهند، باید آن را در رسانه ها اعلام کنند. نمی گویم جشن باشکوهی بگیرند اما مراسمی برگزار کنند یا هنگام یک بازی این کار را انجام دهند نه اینکه کاپیتان و مدیران باشگاه را به دفتر کاری دعوت کنند و جام بدهند و عکس بگیرند. نمی دانم چگونه بدون هیچ عملکردی و بازی کردنی این کار را انجام دادند. فکر کنم واقعا حرف‌های طرفداران استقلال صحت دارد. شاید وزیر ورزش واقعا پرسپولیسی است! اتفاقاتی می افتد که هر انسانی تعجب می کند. بر چه اساس و حسابی این جام را به پرسپولیس دادند؟ اینکه استقلال نتوانست به موقع در این بازی حاضر شود، دلیل داشته است. چه لزومی داشت استقلال را بازنده کنند و جام را در خفا به پرسپولیس بدهند؟! شاید آن ها از رای دادگاه CAS خبر دارند که اینگونه جام را به پرسپولیس دادند!


آنالیزور سابق آبی‌های تهران در مورد اضافه شدن دستیار خارجی به کادر شفر گفت: به نظر من شفر عملکرد خوبی نداشته و نتیجه خوبی نگرفته است. من فکر می کنم خود شفر را عوض کنند بهتر از این است که هزینه دوباره ای شود و یک دستیار اضافه کنند. اگر این عملکرد را یک مربی ایرانی داشت بدون شک او را عوض می‌کردند. زمانی که در کنار پرویز مظلومی بودیم، به فینال جام حذفی رسیدیم اما اتفاقاتی افتاد که نتوانستیم مقابل ذوب آهن پیروز شویم. در لیگ هم سهمیه لیگ قهرمانان گرفتیم اما مظلومی را عوض کردند و منصوریان آمد. شاید بگویند نوازی چون در تیم بوده طرفداری می کند اما من استقلال را دوست دارم به خاطر موفقیت استقلال حرفم را می زنم. از کسی هم قرار نیست بترسم. اگر قرار است مربی خارجی بیاید بهتر است یک مربی خارجی خوب باشد که تاثیر بزرگی داشته باشد.


نوازی در ادامه گفت: شفر با تیم علیرضا منصوریان نتیجه گرفت. او در واقع شوکی بود از طرف باشگاه و مدیریت. من فکر می کنم حمایت باشگاه از شفر به خاطر قراردادش باشد. البته آقای فتحی در زمان آمدن شفر نبوده و بی تقصیر است. شفر را افتخاری و توفیقی به استقلال آوردند و قرارداد ترکمانچایی بسته اند که نمی توانند او را عوض کنند چون در این صورت باید کلی پول بدهند. با این وضعیت می خواهند یک خارجی دیگر را به تیم اضافه کنند که همان آش و همان کاسه می شود و خرج اضافی خواهد بود. استقلال سوای سرمربی مشکلات مهم دیگری هم دارد. به عنوان مثال تیم  به 4دفاع خوب نیاز دارد اما به جای اینکه خط دفاع را تقویت کنند به دنبال مربی می روند. دلسوزی ما به خاطر نام استقلال است. دوست داریم عملکردش طوری باشد که هواداران به آرامش برسند. نه قصد و غرضی داریم و نه می خواهیم خودمان را به جای کسی جا بزنیم.

 

نظر شما