شناسهٔ خبر: 29398269 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

نباید در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود/ لزوم ارجاع بسیاری از پرونده‌های کلانتری‌ها به مراکز مشاوره

صاحب‌خبر -

نباید در برخورد با مجرمان زیاده‌روی شود/ لزوم ارجاع بسیاری از پرونده‌های کلانتری‌ها به مراکز مشاورهفرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: نباید در برخورد با مجرمان زیاده روی شود، بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ در همایش معاونین خدمات قضایی کلانتری‌ها و پلیس‌های تخصصی اظهار کرد: باید اخلاق حرفه‌ای در انجام امور اداری فراموش نشود و رفتار بد عده معدودی باعث نشود که بر شما تأثیر بگذارد و با مردم بد رفتاری کنید، بلکه باید بر مدارا با مردم به عنوان یک اصل پایبند باشیم.

وی افزود: باید تمام تلاش خود را برای احقاق حق مردم به کار گیرید تا مردم مطمئن شوند که پلیس از ظلمی که به آنان رفته، آگاه است و آن را پیگیری می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه نباید در انجام وظایف افراط و تفریط شود، گفت: نباید در برخورد با مجرمان زیاده روی شود، بلکه باید قانون ملاک عمل باشد.

وی خطاب به ماموران پلیس تأکید کرد: شما ضابط مقام قضایی هستید، یعنی گزارش، سخن و قلم شما در صدور احکام قضایی دخیل است، بنابراین باید دقت کنید که حق کسی ضایع نشود.

سردار رحیمی در توصیه‌ای به ماموران پلیس گفت: در برخورد با مردم باید مراقب باشید که اصل مترقی کرامت انسانی لکه دار نشود و به حقوق شهروندان احترام بگذارید. هنر شما باید این باشد که از قدرت و اختیارات قانونی خود برای حل و فصل مشکلات مردم استفاده کنید.

وی افزود: بسیاری از پرونده‌های کلانتری‌ها با یک مشاوره انتظامی یا روانشناسی حل و فصل می‌شود، بنابراین ظرفیت مراکز مشاوره و مددکاری اجتماعی را نادیده نگیرید و بسیاری از پرونده‌ها را به این مراکز ارجاع دهید.

رئیس پلیس پایتخت در پایان خطاب به ماموران پلیس بیان داشت: فراموش نشود که هدف ما پیشگیری و کنترل جرایم در جامعه است که برخورد انتظامی و قضایی یکی از روش‌های کنترل و پیشگیری از وقوع جرایم است، اما برخورد انتظامی خالی از آسیب نیست، بنابراین باید تلاش کنیم تا با روش‌های پیشگیری اجتماعی و جامعه محوری، این موضوع را مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما