شناسهٔ خبر: 29398266 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

تبریز الگوی نبود معتادمتجاهر/خشکی دریاچه ارومیه باعث مهاجرت میشود

تبریز- نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: تبریز الگوی نبود معتاد متجاهر در کشور است و استان آذربایجان شرقی نیز رتبه ۲۸ کشوری را در زمینه اعتیاد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، زهرا ساعی ظهر امروز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه این هفته تبریز با بیان اینکه اعتیاد از مهم ترین مسائل مطرح در حوزه آسیب های اجتماعی است، گفت: راهکار حل این معضل خانمان سوز در مرحله اول جمع آوری و باز پروری معتادان و در مرحله دوم توان بخشی آنها است.  

وی با تاکید بر اینکه اولین اثر منفی اعتیاد به کانون خانواده وارد می شود، افزود: با متزلزل کردن خانواده ای پویا و سالم باعث می شود ستون‌های جامعه فرو بریزد.  امروزه در تلاش هستیم تا بخشی از هزینه های هنگفت مرحله بازپروری و توان بخشی را بر روی بحث پیشگیری متمرکز کنیم.  

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه در استان آذربایجان ‌شرقی همیشه به معتاد به عنوان یک بیمار نگاه می کنند، گفت: استان آذربایجان‌شرقی رتبه ۲۸ از لحاظ اعتیاد در کشور را دارد ولی با اینکه در رده‌های آخر هستیم ولی بازهم جای کار دارد.

ساعی با اشاره به اینکه وجود امنیت شغلی در قشر معتادین مهم است، گفت: پذیرفته شدن فرد بازپروری شده توسط خانواده و جامعه، امنیت شغلی و زندگی عادی فرد از جمله الزامات در این حوزه است.

وی با بیان اینکه در شهر تبریز سازمان‌های مردم نهاد در بحث اعتیاد بسیار فعال هستند، افزود: نقش سازمان ‌های مردم نهاد به عنوان بازوی احکام حکومتی در بحث معتادهای جامعه ویژه است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس سپس به بحث خشک شدن دریاچه ارومیه اشاره کرد و با شمردن پیامدهای خشکی دریاچه ارومیه گفت: بحران دریاچه ارومیه نیاز به عزم فراملی دارد.

ساعی با انتقاد از عدم تخصیص بودجه احیای دریاچه ارومیه گفت: خشکی دریاچه ارومیه باعث افزایش مهاجرت مردم می شود.

وی همچنین گفت: دریاچه ارومیه یک سوم جمعیت کشور را متاثر می کند. متاسفانه در پیگیری‌ ها با عدم تامین مالی روبه ‌رو می ‌شویم ولی باید به موضوع دریاچه ارومیه نگاه خاصی شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: معضلات بیکاری و فقر از تبعات عدم توجه به دریاچه ارومیه و خشکی کامل آن است.

نظر شما