شناسهٔ خبر: 29398257 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

بارش برف و باران در 16 استان کشور

هواشناسی از ادامه بارش برف و باران و کاهش دما در نیمه غربی و ۱۶ استان کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
از  امشب تراکم ابرها در نیمه غربی کم می شود و کاهش تراکم ابرها به منزله کاهش محسوس دما خواهد بود.
 
بنابر اعلام این سازمان، موج بارش ها از نوار غربی کشور ، به سمت شرق در حال حرکت است اما هموطنان ما در نیمه غربی ، در استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و فارس همچنان باید منتظر وقوع بارش های سیل آسا باشند.
 
سازمان هواشناسی همچنین از بارش برف و مه ارتفاعات البرز و زاگرس در ۱۶ استان خبر داد و اعلام کرد این سامانه یکشنبه ۲۷ آبان از کشور خارج می‌شود.
 
بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، بارش برف و مه در ارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان و ارتفاعات زاگرس در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب و غرب اصفهان، شرق لرستان، جنوب همدان، غرب مرکزی و شمال شرق خوزستان پیش بینی می شود.
 
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر هم از وقوع برف، کولاک، سیل و آبگرفتگی در 9 استان کشور خبر داد. سلیمی با اشاره به امدادرسانی به 13 شهر ، روستا و مناطق عشایرنشین در 7 استان بخاطر وقوع سیل و آبگرفتگی گفت: در 24 ساعت گذشته 6 محور و مناطق عشایرنشین استان‌های اردبیل، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان و استان مرکزی، تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفتند.
 
پلیس راه همچنان به رانندگان توصیه می کند، برای تردد در محورهای کوهستانی، زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند. 
 
بنابر اعلام این مرکز، گردنه آوج در محور قزوین ـ همدان ، گردنه چری در چهارمحال و بختیاری، محور کوهرنگ ـ مسجد سلیمان و ارتفاعات محور کندوان شاهد بارش برف هستند.
 
بارش سنگین برف جاده سی سخت به پادنا را در استان کهگیلویه و بویر احمد مسدود کرد.
 
همچنین مه گرفتگی همراه با کاهش دید در محدوده گدوک، فیروزکوه، محور بروجرد ـ اراک، محورها و گردنه های استان زنجان و گردنه زالیان در لرستان تردد خودروها را کند کرده است.
 
 بارندگی در چهارمحال و بختیاری هم موجب ریزش تونل کارون 4 شد.
 
 
 بارش باران در استان ایلام و جاری شدن سیل موجب ریزش‌کوه و زیرآب رفتن قسمتی از مزارع شهر مهران شد .

سازمان هواشناسی اعلام کرد: شنبه گستره فعالیت سامانه بارشی در شمال شرق کشور است و به تدریج این سامانه اوایل صبح یکشنبه از کشور خارج می‌شود.
 
برهمین اساس، امروز و فردا غرب و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود و یکشنبه مرکز و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است.
 
در دو روز آینده (شنبه و یک‌شنبه)، آسمان تهران فردا (۲۶ آبان) کمی ابری تا نیمه ابری در بعضی ساعات همراه با وزش باد و با بیشترین و کمترین دمای ۱۵ و ۵ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.
 
آسمان پایتخت یک‌شنبه (۲۷ آبان) صاف و گاهی همراه با افزایش ابر خواهد بود و بیشترین و کمترین دمای آن به ۱۴ و ۶ درجه سانتیگراد می‌رسد. 

نظر شما