شناسهٔ خبر: 29398246 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دولت.آی‌آر | لینک خبر

وزیر فرهنگ از انستیتو شرق شناسی سن پترزبورگ بازدید کرد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که برای شرکت در همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ به پایتخت فرهنگی روسیه سفر کرده است از انستیتو شرق شناسی این شهر بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، سید عباس صالحی به همراه مهدی سنایی سفیر تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه امروز جمعه با حضور در ساختمان انستیتو شرق شناسی نسخ خطی در کنار رود نوا در قلب سن پترزبورگ علاوه بر بازدید از نسخ خطی ایرانی موجود در این ساختمان با جمعی از صاحبنظران و ایران شناسان روس دیدار و گفت وگو کرد.
در ادامه این بازدید، جمعی از ایران شناسان روس گفت وگوی صمیمانه ای با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران داشتند و از علاقه مندی خود به تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین گفتند و پیشرفت های بدست آمده در بخش فرهنگی ایران معاصر در چهار دهه اخیر را ستودند.
گفتنی است، هفتمین همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ از دیروز پنجشنبه به مدت سه روز و با حضور وزرای فرهنگ بسیاری از کشورهای جهان، مقام های ارشد سیاسی، نمایندگان سازمان های بین المللی در حوزه فرهنگ، فعالان و اساتید سرشناس از سرتاسر جهان در پایتخت فرهنگی روسیه آغاز به کار کرده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان امروز در نشست تخصصی حفظ آثار باستانی که در قالب دومین روز همایش بین المللی فرهنگی سن پترزبورگ برگزار می شود، سخنرانی خواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما