شناسهٔ خبر: 29398230 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ائتلاف آمریکایی غیرنظامیان سوری را همچنان به خاک و خون می کشد

بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکا علیه غیرنظامیان در حومه دیرالزور در شرق سوریه، بیست و هفت تن به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما؛ گزارشگر شبکه تلویزیونی العالم با اشاره به شهادت بیست و هفت تن از غیر نظامیان سوری در حومه دیرالزور، گزارش داد: آنچه ائتلاف آمریکا خوانده می شود به بهانه حمله به گروه تروریستی داعش، بارها غیر نظامیان را در این منطقه هدف قرار داده است.
بر اثر حملات هوایی ائتلاف آمریکا علیه غیرنظامیان در حومه دیرالزور در شرق سوریه، بیست و هفت تن به شهادت رسیدند و شماری دیگر زخمی شدند. روسیه تاکید کرد این ائتلاف به حملات برخی مناطق در شرق سوریه با استفاده از تسلیحات ممنوعه بین المللی به ویژه بمب های فسفر سفید ادامه می دهد.

mp4
<div id="video-display-embed-code_2843936" ><script type="text/JavaScript" src="http://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2278928/2843936?width=340&height=240"></script></div>

گزارشگر این شبکه افزود: این صحنه تقریبا هر روز تکرار می شود. ده ها کشته و زخمی نتیجه کشتار جدید غیر نظامیان در حومه دیرالزور توسط ائتلاف آمریکاست. جنگنده های ائتلاف محله های مسکونی را در منطقه های "البوبدران" و "سوسه" در حومه شرقی دیرالزور بمباران کردند. این قضیه پس از گذشت کمتر از بیست و چهار ساعت از کشته شدن بیش از شصت غیر نظامی بر اثر حملات هوایی آمریکا به منطقه الشعفه صورت گرفت و کمتر از دو هفته پیش بود که جنگنده های ائتلاف در منطقه هجین در دیرالزور همین اقدامات را انجام دادند.
آمریکا؛ گروه وهابی داعش را برای حملات هوایی خود به مناطق غیر نظامی که تحت کنترل تروریست هاست بهانه می کند؛ تروریست هایی که از غیر نظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند و آمریکا از حمله هوایی به این غیر نظامیان اجتناب نمی کند. برخی منابع سوری گفتند آمریکا عمدا مناطقی را که ساکنان آنها از پیوستن به گروه موسوم به سوریه دمکراتیک سرباز می زنند، بمباران می کند.
وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواست به وظایف خود برای پایان دادن فوری به این تجاوزات عمل کند. از سوی دیگر، وزارت خارجه روسیه تاکید کرد واشنگتن به بمباران مناطق شرق سوریه با استفاده از تسلیحات ممنوعه بین المللی، به ویژه بمب های فسفر سفید ادامه می دهد.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد جدا کردن واقعی نیروهای به اصطلاح گروه های مسلح میانه رو از تروریست ها در استان ادلب و اطراف آن هنوز انجام نشده است. این در حالی است که بیش از دو ماه از امضای توافقی بین روسیه و ترکیه در این خصوص می گذرد. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: «به رغم تلاش های پی در پی ترکیه برای اجرای تعهدات خود درباره یادداشت روسیه و ترکیه، جداسازی واقعی در ادلب هنوز انجام نشده است.»

نظر شما