شناسهٔ خبر: 29398218 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

مدیر مرکز تخصصی مهدویت:

آغاز ولایت امام زمان(عج) باید گرامی داشته شود

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: آغاز ولایت ولی عصر ( عج) به عنوان عید شیعیان باید بزرگ و گرامی شمرده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین مجتبی کلباسی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه قم در مصلای قدس اظهار کرد: جامعه منتظر در زمان غیبت دارای شاخصه ها و ویژگی های زیادی است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت افزود: شیعیان در زمان غیبت عهده دار وظایف مهمی هستند و باید جامعه دینی را برای ظهور آماده کنند.

او بیان کرد: همچنین آماده کردن شیعیان برای ورود به عصر غیبت از جمله مهمترین اقدام های امام حسن عسکری(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی اظهار کرد: شناخت امام عصر(عج) و کسب معرفت نسبت به رسالت این امام یکی از خصوصیات بارز جامعه منتظر است، در واقع شناخت امام عصر (عج) برای هر فردی و در هر دوره ای امری ضروری است.

او تصریح کرد: انتظار یک عمل فکری، خارجی، حقیقی و واقعی است. در واقع انتظار یک فرهنگ بالنده و باارزش برای آماده کردن جامعه برای ظهور است.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: در جامعه دینی باید نسل جوان را به گونه ای تربیت کنیم که اهداف انتظار برای فرج را به خوبی بشناسد و برای تحقق آن تلاش کند.

او افزود: از مشترکات مهم ادیان الهی ظهور منجی است همه ادیان الهی برای آغاز و انجام و فرجام جهان نظریات و برنامه هایی دارند که از آن گاهی تعبیر به منجی می شود.

وی بیان کرد: نهم ربیع الاول روز آغاز ولایت امام زمان( عج) است و آغاز ولایت ولی عصر(عج) به عنوان عید شیعیان باید بزرگ و گرامی شمرده شود.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت بیان کرد: ضرورت تعظیم شعائر الهی یکی از نشانه های تقوا و یک اصل اساسی در اسلام است.

وی اظهار کرد: ائمه اطهار(ع) در دوران حیات خود برای هدایت انسان ها سخت ترین شرایط را متحمل شده اند و امام حسن عسگری (ع) به مراتب با دشواری های بیشتری مواجه بودند.

حجت الاسلام و المسلمین کلباسی خاطرنشان کرد: در دوران پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) نیز تنها عده محدودی از مردم با ملاقات و مشرف شدن در خدمت این معصومان(ع) از محضر آنها بهره مند می شدند و این امکان برای مردم مناطق دوردست وجود نداشت که این نوعی غیبت نسبی محسوب می شود.

او گفت: فرهنگ انتظار امیدبخش، تلاش آور و نشاط آور است و چنین امیدی همه گرفتاری ها و ناهنجاری ها را از بین می برد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما