شناسهٔ خبر: 29398152 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

چتر حمایتی بیمه شدگان صندوق اجتماعی

بیمه شدگان صندوق اجتماعی از سبد کالا و خدمات بانکی بهره مندخواهند شد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مازندران ؛مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری مازندران در نشست شورای اداری کارگزاران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان وعشایر شهرستانهای بهشهر گلوگاه و نکا با اشاره به اینکه اکنون 86 هزار خانوار روستایی استان زیر پوشش بیمه اجتماعی قرارگرفته اند گفت: بزودی بیمه شدگان از سبد کالا و خدمات بانکی بهره مند می شوند .
محمدابراهیمی با با اعلام بهره مندی کشاورزان روستائیان و عشایر صندوق بیمه اجتماعی همتراز با تامین اجتماعی از خدمات مستمری بازنشستگی از کار افتادگی و فوت افزود: تا کنون بیش از 4 هزار خانوار روستایی و عشایر مازندران از مستمری بازنشستگی این بیمه برخوردار شده اند.
به گفته وی؛ بر اساس قانون جوانان بیکار بالای 18 سال می توانند زیر پوشش این بیمه قرارگیرند ودرصورت استخدام در مراکز دولتی وغیر دولتی این بیمه به عنوان سابقه به سایر بیمه های پوششی افزوده می شود.
مدیرعامل بیمه اجتماعی روستایی و عشایری مازندران خاطرنشان کرد : در اجرای این طرح 361 هزار مازندرانی می توانند زیر پوشش حمایتی صندوق بیمه اجتماعی قرار گیرند که تاکنون 25 درصد از این میزان زیر پوشش بیمه ایی قرارگرفتند .
ابراهیمی گفت: افراد سالانه با پرداخت 2میلیون و 400 تا 5 میلیون و 400 هزار رالن تحت پوشش این بیمه قرارمی گیرند و براساس قانون 10 درصد از حق بیمه حداقل حقوق گیرندگان بیمه روستایی از سوی دولت و مابقی از بیمه شده اخذ می شود.
بیش از 120 دفتر کارگزاری بیمه اجتماعی در سطح بخشداریها، دهستانها و دهیاریها ،تعاونیهای تولید و موسسات مازندران فعالیت دارند.

نظر شما