شناسهٔ خبر: 29398140 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه ارومیه:

توسل به موضوعات قومیتی و مذهبی عین خیانت به اسلام است

ارومیه – نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: توسل به موضوعات قومیتی و مذهبی دنبال تفرقه باشند عین خیانت به اسلام و ناپسند است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی در جمع نمازگزاران ارومیه اظهارداشت: اصولاً در هفته وحدت باید به دنبال یافتن نقاط بیشتری از اتحاد و همبستگی در میان مذاهب اسلامی بود و در این میان برخی اگر با تکیه بر اعتقادات قومیت‌ها به دنبال تفرقه‌افکنی باشند کارشان خطا و خیانت به آموزه‌های اسلامی است که باید از آن پرهیز کرد.

امام جمعه ارومیه گفت: وحدت به معنی تمرکز بر روی اشتراکات مذهبی است و بدان معنی نیست که پیروان مذاهب اسلامی از اعتقادات خود دور شوند بلکه باید اشتراکات مذاهب مورد تقویت قرار گیرد و در این میان علما، نخبگان و عناصر اثرگذار جامعه از نقش بسیار مهمی برخوردارند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌غربی گفت: مسئولان و نمایندگان مجلس در گذشته وعده‌هایی در مورد حل مشکل سبب‌های زیر درختی داده‌اند که متاسفانه عمل نشده، بنابراین در سفر رئیس جمهور پیگیر این مشکل باشند.

حجت الاسلام قریشی اظهار داشت: موضوع سیب‌های زیر درختی منطقه موضوعی است که در سال‌های اخیر گریبانگیر کشاورزی استان شده و حتی رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در بیاناتشان به این امرتوجه ویژه داشته‌اند.

وی، افزود: برخی مسئولان و نمایندگان مجلس وعده‌هایی را داده اند که مشکل را حل کنند ولی شاهد هستیم که این مشکل همچنان پابرجاست و به وعده‌ها عمل نشده است.

امام جمعه ارومیه، عنوان کرد: در سفر پیش روی رئیس جمهور و هیئت دولت یکی از اصلی ترین مطالبات مسئولان و نمایندگان موضوع سیب‌های زیردرختی باشد تا کشاورزان آرامش و آسایش را در زندگی خود شاهد باشند.

وی با توصیه مسئولان به رعایت انصاف و عدالت در امور مردم گفت: عمل به وعده‌ها در کنار پرهیز از بزرگنمایی مشکلات و دوری گزیدن از تخریب یکدیگر موضوعاتی است که باید از سوی مسئولان در سطوح مختلف رعایت شود تا اعتماد عمومی در جامعه حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، با اشاره به برخی اظهار نظر مسئولان مبنی بر بزرگنمایی مشکلات موجود، تصریح کرد: اینکه برخی مسئولان اقداماتی نظیر اختلاس، فساد و هر مشکلی را بزرگنمایی کنند و تخریب همدیگر در فضای حقیقی و مجازی را پیشه خود سازند امری است که موجب از بین رفتن اعتماد عمومی و در نتیجه شادی دشمنان می‌شود.

وی، اشاره‌ای به سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) و نیز آغاز امامت حضرت امام زمان(عج) داشت و خواستار توجه مردم و به ویژه قشر مسئولان در راستای رسیدگی به مشکلات اجتماع با توجه به فرامین ائمه(ع) شد.

نظر شما