شناسهٔ خبر: 29398119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

آیت الله امامی کاشانی در نماز جمعه تهران:

هیچ زمانی چهره رئیس جمهور آمریکا کریه تر از امروز نبوده است/ احتکار و گران فروشی خیانت است

حوزه/ امام جمعه موقت تهران با اشاره به جنایات آمریکا در دنیا، گفت: گرچه دولت آمریکا همیشه با ما دشمن بوده است، اما هیچ زمانی چهره رئیس جمهور این کشور کریه تر از ترامپ نبوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله محمد امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه این هفته نماز جمعه تهران، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و تبریک آغاز امامت حضرت ولی عصر(عج)، به بحث اسوه از دیدگاه قرآن اشاره کرد و اظهار داشت: اسوه یعنی کسی که انسان ها فکر، اخلاق و عمل خود را با او منطبق می کنند، براین اساس پیامبر(ص) و ائمه اطهار اسوه های حسنه برای بشریت هستند.

وی ادامه داد: قرآن می فرماید « َقَد کانَ لَکم فی رَسولِ اللَّهِ اسوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَن کانَ یرجوا اللَّهَ و الیومَ الأخِرَ و ذَکرَ اللَّهَ کثیراً/ مسلماً برای شما در زندگی رسول خدا سرمشق نیکویی بود، برای آن ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می کنند»، بنابراین آیه ائمه اطهار(ع) به عنوان جانشینان رسول خدا(ص)، اسوه های کتملی است و باید از سیره آنان الگو گیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری(ع) مبنی بر اینکه اگر در سخن راستگو و امین بودید و رفتارتان با مردم خوب بود، شیعه هستید و این من را خوشحال می کند، گفت: حضرت فرموده اند: ای شیعیان، مودت ها را به ما بکشانید و به گونه‌ای عمل کنید که دلها به سمت ما کشیده شود و مردم علاقه پیدا کنند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با تاکید بر اینکه نباید در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران در مسائل اقتصادی سودجویی شود، اظهار کرد: نباید در کشور اسلامی سودجویی اقتصادی داشته باشیم؛ این احتکارها خیانت‌ است. نباید قیمت دلار و سکه را بالا برد و بعد هم پایین نیاورد، این کار شیعه نیست.

آیت الله امامی کاشانی با توصیه به امین بودن در کارها و در نظر گرفتن مصالح جامعه و لزوم جلوگیری از اخلال در اقتصاد، ابراز داشت: تولید باید درست باشد و احتکار نشود، کالاها به موقع ارائه شود تا گرانی به وجود نیاید.

وی با تشکر از اقدامات ارزشمند قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با مفاسد اقتصادی ، افزود: دست‌اندرکاران مسائل اقتصادی نیز باید نسبت به مسائل اقتصادی، ریزبین و جدّی باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که خوشبختانه در راس قوه قضائیه، فقیهی عالم قرار دارد که مسائل را با دقت در موازین فقهی و شرعی دنبال می کند، اظهار کرد: مسئولان و دست اندرکاران در برخورد با مفاسد اقتصادی، دقیق، ریزبین و قاطع باشند.

آیت الله امامی کاشانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات آمریکا در دنیا، گفت: گرچه دولت آمریکا همیشه با ما دشمن بوده است، اما هیچ زمانی چهره رئیس جمهور این کشور کریه تر از ترامپ نبوده است.

امام جمعه موقت تهران افزود: ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل، امتحان خود را پس داد و زمانی که از خودش تعریف کرد، همه دنیا به او خندیدند و مورد تمسخر سران کش.رها قرار گرفت.

عضو خبرگان رهبری، علّت دروغ‌گویی آمریکا نسبت به ایران را تلاش برای سرپوش گذاشتن به جنایات خود دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی همواره با صداقت رفتار کرده است و امروز در دنیا مقتدر و عزتمند است.

وی با طرح سؤالی مبنی بر این که جنایات آل سعود و صهیونیست ها از کجا نشأت می گیرد؟ تصریح کرد: آمریکا قاطعانه از جنایات آل سعود و رژیم صهیونیستی حمایت می کند و همه کسانی که با او همراه و همدوش هستند بدترین چهره را امروز در دنیا دارند.

خطیب جمعه تهران، هفته کتاب و کتابخوانی را نیز مورد اشاره قرار داد و با اشاره به جایگاه کتاب، گفت: اینکه از طریق اینترنت بخواهیم از رساله‌ای رونویسی کنیم، دانش را بالا نمی برد. البته فضای مجازی خوب است و بسیار به آدم کمک می کند، ولی این کتاب است که دانشمند و اهل فضلیت را به تألیف کتاب راغب می‌کند؛ مثل علامه طباطبایی.

آیت الله امامی کاشانی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به برگزاری نمازجمعه در هوای سرد و در دانشگاه تهران، اظهار کرد: نمازگزاران صاحبان اصلی مصلی هستند و دیگران مستاجرند، نباید نمازگزاران در سرما و گرما به زحمت بیافتند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: مسئولان مصلی، باید طوری برنامه‌ریزی کنند که مردم در هوای سرد، اذیت نشوند و بتوانند نماز جمعه را به خوبی برگزار کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با توصیه همه مدیران کشور به دلسوزی در امور اجتماعی، خاطرنشان کرد: اگر یک مدیر دلسوز جامعه بود خیلی از مدیریت‌ها به نتیجه می رسد.

انتهای پیام

 

نظر شما