شناسهٔ خبر: 29398101 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

فروغان:

توسعه شایعات موجب بروز مشكلات اقتصادی شده است

گروه سیاست و اقتصاد ـ عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس معتقد است كه توسعه شایعات موجب بروز مشكلات شده است به طوری كه امروز با جنگ شایعات خودساخته مواجه هستیم که بیشترین آسیب را به اقتصاد کشور زده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایكنا از فارس، خسرو فروغان، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 25 آبان‌ماه در کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی فارس که با حضور اعضای آن برگزار شد، با اشاره به وضعیت بخش اقتصاد امروز کشور گفت: در 5 ماه گذشته خیلی‌ها منافع و سودهای زیاد برده و بسیاری نابود شدند در حالی که اگر قرار است وضعیت خراب باشد برای همگان باشد نه اینکه برخی از این وضعیت منافع ببرند.
وی با اشاره به اینکه توسعه شایعات باعث بروز مشکلات شده است، اضافه کرد: متأسفانه امروز با جنگ شایعات خودساخته مواجه هستیم که بیشترین آسیب را به اقتصاد کشور زده است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس ادامه داد: بزرگنمایی‌های خودمان باعث کاهش بخشی از فعالیت‌ها و تحریک اقتصادی شد و برخی نیز زیرکانه این کار را انجام دادند، در زمان‌هایی که با حالت عادی مواجه نیستیم برخی می‌توانند منافعی را برای خود ایجاد کنند بنابراین زمانی که خودمان موضوعی را بزرگ‌نمایی می‌کنیم موقعیت برای افراد زیرک ایجاد می‌شود.
فروغان با اشاره به اینکه امروز بازار اصلی امارات و برخی دیگر از کشورها را از دست داد‌ه‌ایم، گفت: سالیان سال تلاش شد بازاری در امارات ایجاد شود اما خیلی راحت این بازار گرفته شد و منافع نیز از بین رفت، سختی تولید و صادرات را می‌کشیم اما برخی با یک تلفن تمامی منافع ما را می‌برند و هنوز هم چنین است.
وی گفت: اگر نگاهی به تحریم‌های گذشته داشته باشیم متوجه خواهیم شد که تحریم‌های امروز ناچیز است و امروز 8 کشور از تحریم خرید نفت معاف و چند بانک نیز تحریم نیستند بنابراین در مقایسه با گذشته راحت‌تر هستیم.
فروغان افزود: مشکلات وجود دارد دستگاه‌های دولتی و تصمیم‌گیرندگان مصوباتی صادر می‌شود که ناکار آمد است و برخی مقابل هم است باید بدانیم در این موقعیت خیلی راحت می‌شود کار کرد که راحت‌تر از سال‌های قابل است.
وی بیان کرد: شایعه شد که عمان اجازه تخلیه بار را نمی‌دهد که پس از بررسی متوجه دروغ بودن موضوع شدیم و دلیل این دروغ‌ها نیز منافع شخصی است زیرا همان روز برخی از تجار بار خود را از طریق دیگر حمل کردند که منافع برای دیگران داشت.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی فارس اظهار كرد: امروز فعالیت برخی ایرانیانی که در عمان و امارات هستند تا چند برابر شده اما افراد قدیمی ترسیدند و فعالیت خود را کم کردند و متأسفانه بیشترین آسیب را فارس دیده در حالی که عمان و امارات به فارس نزدیک‌تر است و اکثر ایرانیان در این کشورها مربوط به فارس هستند.
فروغان اضافه کرد: اگر فعالیت‌های امروز برای صادرات به کشورهای حوزه خلیج فارس را بیشتر از گذشته کنیم به طور حتم موفق‌تر از سال‌های قبل خواهیم بود و باید این محدودیت را خارج کنیم و برای رشد خودمان تلاش کنیم.
وی همچنین گفت: امسال بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع غذایی، ماشین آلات و صنایع وابسته(I FOOD) از تاریخ 2 الی 5 بهمن‌‌ماه جاری در نمایشگاه‌های بین المللی استان فارس برگزار می‌شود که در این نمایشگاه فعالان صنایع غذایی کشورهایی از جمله عمان، قطر، روسیه، افغانستان و آذربایجان حضور خواهند داشت.
وی افزود: این نمایشگاه در سه سال گذشته به صورت وسیع و موفق در استان فارس برگزار شده که تلاش می‌کنیم امسال نیز مانند سال‌های گذشته در حاشیه این نمایشگاه نشست‌های تخصصی با هدف شناخت ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های صادراتی کشورهای هدف، تسهیل صادرات غیر نفتی و بازدید هیئت‌های تجاری تخصصی برگزار شود.
انتهای پیام

نظر شما