شناسهٔ خبر: 29398002 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عمار حکیم: آمریکا به دنبال شکستن اراده جمهوری اسلامی ایران است

رهبر جریان حکمت ملی عراق با بیان اینکه تیم شاهین‌های جنگ آمریکا علاقه و میل شدیدی برای به هم ریختن اوضاع در ایران دارند، افزود: نهادهای ایرانی نسبت به گذشته منسجم تر و توانمند تر شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در جلسه‌ای داخلی تأکید کرده است که آمریکا به دنبال شکستن اراده جمهوری اسلامی ایران است و این اقدام را از طریق فشار بین‌المللی و منطقه‌ای ، فشارهای اقتصادی و ابزارهای خود به ویژه اسرائیل انجام می‌دهد.

به گزارش شبکه العالم ، وی تأکید کرده است که تیم شاهین‌های جنگ آمریکا علاقه و میل شدیدی برای به هم ریختن اوضاع در ایران دارند و نهادهای ایرانی هم نسبت به گذشته منسجم‌تر و توانمند تر شده اند.

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: منطقه خاورمیانه نه تنها به سوی آرامش گام برنمی‌دارد بلکه در مسیر تشدید تنش قرار دارد و این وضعیت هم به این دلیل ایجاد شده است که وضعیت مدام پیچیده‌تر شده است و نمی‌توان در مدت زمان کوتاهی آن را حل و فصل کرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: جمهوری اسلامی ایران از این بحران عبور کند و رویکرد آمریکا نسبت به خاورمیانه با میانه‌روی و عقلانیت همراه شود.

به گزارش ایسنا، عمار حکیم پیش از در دیدار با رامون بلیکوا، سفیر اتحادیه اروپا در عراق با اشاره به تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران، بر موضع ثابت خود در مردود دانستن چنین سیاست‌هایی تاکید کرده بود.

براساس این گزارش،در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند.  در این لیست که به ادعای دولت آمریکا علیه دولت ایران است اما در واقع تاثیر مستقیم آن بر مردم بوده و نیازهای اصلی آنها را هدف قرار داده است  ۵۰ بانک و زیرمجموعه‌های آنها مورد تحریم قرار گرفتند. همچنین در این تحریم‌ها خطوط کشتیرانی ایران و هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز به چشم می‌خورد.

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه آمریکا در ۱۴ آبان ۱۳۹۷ خواهان اقدام دسته‌جمعی سازمان ملل متحد و اعضای جامعه بین‌المللی در مقابله با این تحریم‌ها شد.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما