شناسهٔ خبر: 29397847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

پاکستان، ادعای هند در خصوص حمایت از تروریسم را رد کرد

اسلام آباد - ایرنا - سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، ادعاهای«نارندرا مودی» نخست وزیر هند در دیدار وی با «مایک پنس» معاون رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست شرق آسیا در سنگاپور در خصوص حمایت پاکستان از تروریسم را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز جمعه ایرنا نارندرا مودی نخست وزیر هند در دیدار خود با مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا در حاشیه نشست شرق آسیا در سنگاپور در خصوص نگرانی شدید هند از حضور حافظ سعید، متهم اصلی حملات تروریستی بمبئی، در انتخابات اخیر پاکستان با وی گفت و گو کرد.
ویجی گوخال معاون وزیر امور خارجه هند در مورد این دیدار خاطرنشان کرد که مودی به پنس گفت که در نهایت تمام منشاء حملات تروریستی در جهان به یک نقطه می رسد.
مودی همچنین اظهار کرد اینکه افرادی که در حملات تروریستی به شهر بمبئی دخالت داشتند در جریان انتخابات اخیر پاکستان نقش مستقیم ایفا کردند، نگرانی جدی نه تنها برای هند و آمریکا بلکه جامعه جهانی است.
هند، گروه «لشکر طیبه» به رهبری «حافظ سعید» را به طراحی و حمله تروریستی سال 2008 بمبئی که بیش از 180 کشته برجای گذاشت، متهم کرده است.
این سخنان با واکنش شدید سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان مواجه شد.
«محمد فیصل» در واکنش به سخنان «مودی» که پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم کرد، این سخنان را تلاش برای تغییر نگاه جامعه جهانی در نقض حقوق بشر در کشمیر عنوان کرد.
وی ادامه داد: هندوستان به طور معمول، به جای پاسخ مثبت به درخواست مذاکره پاکستان، اسلام آباد را متهم می کند.
فیصل به دولت هند توصیه کرد به جای اتهام افکنی، با پاکستان مذاکره کند.
«عمران خان» نخست وزیر پاکستان، نیمه دوم شهریورماه امسال با ارسال نامه به «نارندرا مودی» نخست وزیر هند، از سرگیری گفت وگوهای صلح با این کشور را خواستار شده بود.
عمران خان 14 سپتامبر در نامه‌ای به همتای هندی خود، پیشنهاد صلحی برای آغاز دوباره گفت وگوها بین دو کشور در مورد تمامی مسائل از جمله «کشمیر و تروریسم» ارائه کرد.
«عمران خان» در نامه خود، نخست وزیر هند را با عنوان «مودی صاحب» خطاب کرد، وی همچنین نشستی بین وزرای خارجه دو کشور را پیشنهاد داد و گفت، پاکستان آماده است تا درباره تروریسم با هند مذاکره کند.
هند در ابتدا پیشنهاد این نشست را پذیرفت و گفت: «این فقط یک نشست خواهد بود، و نه شروع دوباره مذاکرات.»
با این وجود، پس از آن در یک تغییر عقیده ناگهانی، با متهم کردن عمران خان به طرح « برنامه شرارت آمیز» پنهان کارانه، لغو نشست را اعلام کرد.
آساق**6125**1211

منبع: ایرنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما