شناسهٔ خبر: 29397765 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

حاج علی اکبری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

کاهش متری ۱۵۰ هزار تومانی هزینه ساخت‌وساز در بافت فرسوده/ تعریف ۳۰ پروژه تجمیع بافت فرسوده

صاحب‌خبر -

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران با بیان اینکه تجمیع پروژه های بزرگ مقیاس در بافت فرسوده رویکرد اصلی سازمان نوسازی است، گفت: تاکنون 30 پروژه تجمیع تعریف شده است.

کاوه حاج علی اکبری مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به پروژه تجمیع 50 پلاک در محله تختی اظهار کرد: این پروژه با سرعت خوبی در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اجرای پروژه های بزرگ مقیاس یکی از محورهای اصلی در سازمان نوسازی شهرداری تهران است، گفت: اهمیت این پروژه ها به دلیل الگوسازی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران افزود: در همین راستا 30 پروژه دیگر مانند محله تختی تعریف شده است، تجمیع ویژه و بزرگ مقیاس 10 پلاک و بیشتر از ویژگی های این پروژه ها است که دفاتر نوسازی در محلات در حال انجام کارهای اجتماعی و اداری آن هستند.

حاج علی اکبری گفت: پروژه تجمیع 15 پلاک در محله صفا در منطقه 13 نیز وارد فرآیند اخذ مجوز از شهرداری شده است.

بیشتر بخوانید: ارائه تسهیلات دولتی به پلاک های تجمیعی بالای 150 متر 

وی با بیان اینکه بسته های تشویقی ویژه ای برای این پروژه ها تدوین شده است، افزود: در پروژه های تجمیع 10 پلاک و بیشتر، مسئولیت و هزینه طراحی بر عهده سازمان نوسازی است.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران تصریح کرد: همچنین 50 درصد از هزینه های مربوط به نظام مهندسی از سوی سازمان پرداخت می شود که با این امر سازمان بر کیفیت ساخت وساز نیز نظارت می کند.

حاج علی اکبری در ادامه گفت: 50 درصد از هزینه های مربوط به انشعابات و 9 درصد از سود وام بانکی که به سازندگان اختصاص می یابد نیز پس از تسویه وام توسط سازمان نوسازی پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه بسته تشویقی یاد شده علاوه بر مشوق های دولتی است، تصریح کرد: با این حساب هزینه ساخت وساز متری 150 هزار تومان کاهش می یابد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

نظر شما