شناسهٔ خبر: 29397490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در گفت و گو با برادر شهید عملیات محرم مطرح شد؛

شهدا از سرنوشت خود خبرداشتند/ ماجرای آخرین صبحانه دونفره با شهید آقادادی

برادر شهید احمد آقادادی، از شهدای تشییع شده در ۲۵ آبان سال ۶۱، گفت: شهدا از قبل نسبت به شهادت خود بصیرت داشتند و می دانستند چه انتخابی می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صاحب نیوز، ۲۵ آبان سال ۶۱ و اجرای عملیات تاریخی محرم در جنگی نابرابر، آزمایشی بود که رزمندگان شهر اصفهان به خوبی از آن بیرون آمدند و سندی ماندگار در تاریخ رشادت های مردم این دیار از خود به یادگار گذاشتند.

25  آبان 1361 بود، شهید آوردند، یکی از پس از دیگری؛ کاروان 370 نفری جوانانی که با ذکر یا زینب (س) شهیدِ آب و آتش شده بودند و در یک روز میهمان مردم اصفهان بودند. آن روز پیکرهای گلگون شهدای عملیات محرم بر دستان قدردان جمعیتی کم سابقه، به گلستان شهدای اصفهان رسیدند و در خاک پاک میهن آرام گرفتند.

اما این تمام ماجرا نبود و مردم اصفهان در سنگ تمامی به یاد ماندنی، پس از تشییع این شهدا در همان روز عازم جبهه ها شدند.

این فداکاری سبب شد امام امت در جملاتی به یادماندنی، این گونه مردم اصفهان را وصف کند: «شما در کجای دنیا می توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان حدود 370 نفر را تشییع کردند. مع ذالک همین شهید داده ها و داغ دیده ها همچنان به خدمت خود به اسلام ادامه می‌دهند، امروز مردم ما فهمیده‌اند که تا فداکاری نباشد، اسلام را نمی‌شود پیش برد و می‌دانند که همۀ‌ ما باید برای اسلام فدا شویم.»

برادر شهید احمد آقادادی، یکی از شهدای تشییع شده در آن روز در گفت و گو با صاحب نیوز پیرامون این شهید بزرگوار، اظهار کرد: زیاد شده بود مانع رفتن او بشویم، چون سن و سال زیادی نداشت.

وی ادامه داد: خوب یادم است رفته بود اسمش را برای اعزام به جبهه نوشته بود و وقتی ما فهمیدیم او را برگرداندیم و در یک کلاس فوتبال که آقای چرخابی مسئولیت آنرا برعهده داشت نوشته بودیم ومرتب هم به کلاس او سر می زدم تا اینکه بالاخره به جبهه رفت.

برادر شهید احمد آقادادی ادامه داد: شهدا از قبل هم می دانستند  چه انتخابی می کنند، به طور مثال حدود یک ماهی بود که احمد پادگان دوکوهه بود خیلی ناراحت بود  که آنها را جلو نمی ببرند.

وی خاطر نشان کرد: قبل رفتن به من گفت این آخرین صبحانه ای است که باهم می خوریم و من آن موقع متوجه نشدم چه می گوید اما به زودی به خط مقدم جبهه رفت و خبر شهادتش در خیل شهدای 25آبان به گوشمان رسید.

اما این شهدا یک به یک به دل دشمن زده شهید شدند و وظیفه ای سنگین بر دوش تک تک مردم و مسئولان اصفهان و ایران گذاشتند که انقلابی که آن ها با خون خود آبیاری کردند، به سرمنزل مقصود برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما