شناسهٔ خبر: 29397453 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در سیراف؛

مراسم استقبال از دو نیم ضریح امام حسین و حضرت قاسم برگزار شد

بوشهر - مراسم استقبال از دو نیم ضریح امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) با حضور گسترده مردم در سیراف برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صادق عاشوری امام جمعه بندر سیراف بعد از ظهر جمعه در مراسم استقبال از دو نیم ضریح امام حسین(ع) و حضرت قاسم(ع) در سیراف اظهار داشت: روایت‌ شده که امام حسین (ع) فرمود: «خدمت رسول خدا (ص) شرفیاب شدم درحالی‌که ابی بن کعب هم آنجا بود. حضرت رسول اکرم (ص) فرمود: مرحبا به تو، ای اباعبدالله، ای زینت آسمان‌ها و زمین. ابی گفت: چگونه او زینت آسمان‌ها و زمین است درصورتی‌که کسی غیر از تو چنین نیست؟ حضرت فرمود: ای ابی، قسم به کسی که مرا به‌حق به نبوت مبعوث کرد، حسین بن علی در آسمان بزرگ‌تر از روی زمین است، و همانا برطرف راست عرش الهی نوشته‌ شده است که او چراغ هدایت و کشتی نجات است».‌

امام جمعه سیراف ادامه داد: یکی از برکات فردی حضرت سیدالشهدا  این است که او «چراغ هدایت» و «کشتی نجات» است. اگرچه همه پیامبران و امامان چراغ‌ها و انوار هدایت و کشتی‌های نجات و رهایی‌اند، چنان‌که پیامبر اسلام. صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم‌ـ فرمود: «انما مثل اهل بیتی فیکم کمثل سفینه نوح من دخلها نجا، و من تخلف عنها هلک». همانا خاندان و اهل‌بیت من در میان شما مانند کشتی نوح است که هر کس داخل آن شود نجات پیداکرده و هرکس که از آن تخلف کند هلاک خواهد شد.

وی گفت: کشتی نجات حسین (ع) حرکتش بر امواج توفنده و گسترده دریا، سریع‌تر و لنگر انداختن و پهلو گرفتن آن بر ساحل‌های نجات آسان‌تر بوده و دایره بهره‌وری و استفاده از نور مشعل وجود حسین (ع)وسیع‌تر است.

عاشوری افزود: در آن زمانی که امواج بلند و سهمگین فساد و گناه بر پیکره نیمه‌جان جامعه اسلامی، و جان‌ودل مسلمانان، تازیانه مرگ می‌زد و گرداب حوادث و توطئه‌ها و پلیدی‌ها، خفتگان در بستر غفلت را بی‌رحمانه به قعر تاریکی و تباهی می‌کشید، این حسین بود که با قیام و نهضت الهی خود و شهادت و اسارت اهل‌بیت خویش، گرفتاران در این اوضاع خطرناک را از دریای پرتلاطم ساخته‌ شده به دست فتنه‌ گر «بنی‌امیه» نجات بخشید و با کشتی رهایی خود، این خفتگان و غافلان و گرفتاران را به ساحل نجات رهنمون نمود.

وی گفت: امام حسین (ع) «مصباح الهدی» است تا در این ظلمتکده خاک، دلیل و راهنمای راه باشد و «سفینه النجاه» است تا در اقیانوس متلاطم فتنه‌ها و ضلالت‌ها، غرق‌شدگان را که کشتی‌شکسته بودند، فریادرس باشد.

عاشوری ضمن تقدیر از ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان بوشهر، شهرستان کنگان و شهرسیراف، مسئولین شهری و شهرستان و حضور باشکوه مردم سیراف از دو نیم ضریح خیمه گاه امام حسین علیه السلام و حضرت قاسم علیه السلام از خداوند متعال در روز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را خواستار شد.

نظر شما