شناسهٔ خبر: 29397403 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

100 عنوان کتاب از ناشران جنوب کرمان خریداری شد

جیرفت - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: با حمایت های دولت، 100 عنوان کتاب از ناشران هفت شهرستان جنوبی استان کرمان خریداری شد.

صاحب‌خبر -

حسین اسحاقی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد عنوان کتاب طی 2 سال گذشته با اعتبار 17 میلیارد ریال در راستای سیاست های حمایتی دولت تدبیر و امید محقق شد.
وی بیان کرد: یکی از سیاست های دولت تدبیر و امید ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: پایتخت کتاب، روستاهای کتاب، جام باشگاه های کتاب خوانی با ابتکار دولت تدبیر پیگیری و اجرا شد.
اسحاقی به هفته کتاب اشاره کرد و گفت: هفته کتاب از 24 آبان ماه آغاز شده و تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر این برنامه انجام می دهیم.
وی افزود: دعوت از استاد بیوک ملکی، نشست خبری، افتتاح موسسه های انتشاری، ارسال شعار هفته کتاب جهت استفاده در سربرگ نامه های اداری، نواختن زنگ کتاب و افتتاح نمایشگاه کتاب در قلعه گنج از جمله برنامه های این هفته است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان ادامه داد: طرح دوشنبه های کتاب در مهدهای کودک، افتتاح نمایشگاه کتاب در عنبرآباد، بازدید از کتاب خانه ها، برگزاری نشست های ادبی با اساتید برجسته کشوری، گردهمایی دوستداران کتاب در رودبار جنوب و روز کتاب گردی نیز از دیگر برنامه های این هفته است.
اسحاقی به فعالیت های وزیر فرهنگ و ارشاد اشاره و تصریح کرد: شفافیت مالی و وضعیت مدیران، هوشمندسازی، بهبود محیط کسب و کار فرهنگی، دیپلماسی و گفت و گوی فرهنگی از برنامه های کاری مقام وزارت است.
وی همچنین به برنامه های پیش روی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: جشنواره خیابانی تئاتر رضوی، برگزاری نمایشگاه کتاب جنوب کرمان و جمع آوری خاطرات شفاهی انقلابیون جنوب کرمان از برنامه های این منطقه در سال جاری است.
اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، مستقل از مرکز استان، هفت شهرستان را با جمعیت یک میلیون نفر تحت پوشش دارد.
7450/7429/ 5054

نظر شما