شناسهٔ خبر: 29397220 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولیت آستان قدس رضوی: روحانیت باید به روز باشد

مشهد- ایرنا- تولیت آستان قدس رضوی گفت: طلاب و روحانیون در هر جایگاه و رده دانشی که هستند به عنوان طبیبان اخلاقی، معنوی و روحی جامعه باید به دانش روز مجهز باشند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز جمعه در همایش سالانه ائمه جماعات استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی و خراسان شمالی در مشهد افزود: با توجه به آسانتر شدن ابزار ارتباطی و فناوری، طلاب و روحانیون باید در عرصه تولید علم نیز فعالتر شوند.
وی اظهار داشت: مساجد به عنوان پایگاه های مهم باید اثرگذاری خود را حفظ کرده و روحانیون نیز باید با استفاده از فناوری و ابزار ارتباطی روز تاثیرگذاری خود را فراتر از یک شهر و روستا گسترش دهند.
وی با بیان اینکه تجربه چهل ساله انقلاب اسلامی نشان داد می توان جامعه را بر مبنای دین اداره کرد گفت: دین برای همه سوالات پاسخ دارد و هیچ بن بستی برای اداره زندگی انسان معاصر قائل نیست.
حجت الاسلام رئیسی افزود: اجرای دستورات دینی در جامعه تلاش و فعالیت می خواهد لذا باید تلاش کنیم دستورات دین اسلام هر چه بیشتر اجرایی شود تا مردم مزه شیرین عدالت را بچشند.
وی اظهار داشت: در جامعه دینی فساد در هر زمینه قابل تحمل نیست، مهم این است که نگذاریم فساد در جامعه لانه کند.
وی گفت: توجه به عرصه تبلیغ و انتقال آموخته ها به مردم مهم است لذا باید موانع عرصه تبلیغ را کنار زد و با امید و تلاش حرکت کرد.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز پیروی از مواضع و دیدگاه رهبر معظم انقلاب در فراز و فرودهای سیاسی ما را از لغزش باز می دارد.
همایش سالانه ائمه جماعات استانهای خراسان رضوی، خراسان شمالی و خراسان جنوبی که دیروز با حضور 300 نفر در مشهد آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد.
7507 / 6053

نظر شما